Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Koupil jsem v listopadu 2023 octavia 3 1.6 85kw
Hned po 20 dnech jsem musel delat rozvody protoze zacal tect olej po rozvodech. Za dalsi mesic auto zacalo zrat olej. 1l ma 500km. Kdyz jsem informoval aaa tak jsem si to mel skontrolovat. Autem uz 2 mesice nejezdim a stoji v servisu. Ted mi volali ze skodovky ze to chce generalku motoru. Oprava nad 80 000
Skoda octavia 3 85kw 1.6 Nahrada za opravu
Rad bych aby firma zaplatila vsechny naklady za opravu. Platim za auto 300 000 a budu muset dalsich 100 000 zaplatit protoze mi prodali auto z rozbitym motorem. Koupil jsem prvni auto od nich a malej jsem se zabil kdyz mi za jizdy vypnul motor. Tak jsem ho reklamoval ani ne za 24h a vybral jine. Bohuzel melo skryte vady
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Jarušku,
jak jsem byla informována, kolegové z reklamačního oddělení s Vámi byli v kontaku ohledně Vaší reklamace. Byli jste domluveni, že doložíte zprávu ze servisu, kde budou Vámi reklamované závady specifikovány.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.