Společnost


ELYN ENERGIE a.s.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77148Změnil výkupní ceny u Smlouvy na dobu určitou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2024, před 6 měsíci

Lubomír Ludvík

Znění stížnosti

Elyn Energie změnil výkupní cenu z FVE z 1800 na 500 Kč / MWh.
Prý nelze odstoupit od smlouvy z důvodu nesouhlasu se změnou ceny, protože ve smlouvě je věta "Sjednaná produktová řada může podléhat změnám." Vztahuje se tato věta i na cenu?
Smlouva na dobu určitou je sjednána s automatickou prolongací, pokud nebude smlouva vypovězena nejpozději 90 dnů před jejím koncem. Sjednaná produktová řada může podléhat změnám.


Produkt

Produktová řada FIX


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy z důvodu nesouhlasu se změnou ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2024 12:43, před 6 měsíci

Jestliže spotřebitel uzavřel se společností smlouvu ohledně výkupu přetoků elektřiny, jsou strany, které smlouvu podepsaly, povinny dle toho, k čemu se zavázaly, jednat. Společnost by tedy měla spotřebiteli vyplácet cenu sjednanou, tj. 1 800 Kč/MWh. Zároveň by veškerá sdělení vůči spotřebiteli měla být učiněna podnikatelem jasně a srozumitelně. Domníváme se tedy, že v tomto případě nemusí být pro spotřebitele zcela zřejmé z věty "sjednaná produktová řada může podléhat změnám", že se bude jednat o změnu ceny.

Dle § 1814 odst. 1 písm. h) občanského zákoníku zneužívající jsou vždy ujednání, která umožňují podnikateli zvýšit cenu, aniž bude mít spotřebitel při podstatném zvýšení ceny právo od smlouvy odstoupit. Domníváme se tak, že by se mohlo výkladem dojít i k tomu, že výše zmíněné ujednání ve smlouvě (pokud by se vztahovalo ke změně ceny) by se dalo považovat za zneužívající, přičemž k takovému ujednání by se nepřihlíželo, ledaže by se jej spotřebitel dovolával. Upozorňujeme však spotřebitele, že soudy (příp. Energetický regulační úřad) mohou být jiného názoru.

Pokud spotřebitel se zaslaným vyúčtováním nesouhlasí, může podat reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ELYN ENERGIE a.s., Lannova tř. 89/47, 37001 České Budějovice. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 12:36, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 10:23, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.