Společnost


Česká zahradnická společnost s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77149Nekvalitní frigo sadba jahod

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.07.2024, před 6 měsíci

Miroslav Janda

Znění stížnosti

Dne 13.6. jsem si na eshopu Zahradnictví Spomyšl objednal frigo sadbu jahod. Objednával jsem 9 druhů po 12 kusech a dodáno bylo 19.6. V balíčcích bylo vždy 13 ks, tj. rezerva kdyby něco nevzešlo, což jsem kvitoval s povděkem. Bohužel výsledek byl dost tristní a vzešlo z objednaných 108 ks a dodaných 117 celkem 64 sazenic - viz následující.
Jahodník 'Arianna' - raná odrůda, vzešlo 0
Jahodník 'Francesca' - raná odrůda, vzešlo 13
Jahodník 'Kimberly' - raná odrůda, vzešlo 11
Jahodník 'Senga Sengana' - poloraná odrůda, vzešlo 0
Jahodník 'Cabrillo' - poloraná odrůda, vzešlo 11
Jahodník 'Elegance' - poloraná odrůda, vzešlo 13
Jahodník 'Federica' - pozdní odrůda, vzešlo 3
Jahodník 'Florence' - pozdní odrůda, vzešlo 5
Jahodník 'Selva' - stáleplodící odrůda, vzešlo 8.
Pokud by jich vzešlo okolo 100 tak neřeknu ani slovo. Vzhledem k tomu, že zahradnictví inzerovalo dodávku bez úhrady dopravného, tak jsem se rozhodl, že to s nimi ještě jednou risknu a ty, které nevzešly, nebo jich vzešlo jen pár plus ještě nějaké jiné jsem si objednal znovu. Současně jsem jim popsal, jak jsem dopadl s první dodávkou a požádal je, aby před další dodávkou sazenice zkontrolovali a poškozené (ty co nevzešly měly vesměs uhnilé nebo rozmáčené krčky) nahradili zdravou sadbou. Ani jsem nežádal nějako náhradu toho co nevzešlo.
Reakce mě šokovala. Za to, že sadba nevzešla jsem byl obviněn já, s tím, že jsem je tzv. přelil a proto uhnily. Právě proti tomu, aby nebyly přemokřené jsem je zasadil do květináčků a dal je do teplotně regulovaného skleníku, protože byly hlášeny bouřky a přívalové deště. Na to, proč některé vzešly na 100% (už mají 10 cm listy) a některé vůbec nereagovali. Ono to dost dobře nešlo, protože by museli potvrdit špatnou kvalitu sazenic některých odrůd. A mou objednávku stornovali s odůvodněním, že kontrolu kvality sazenic před odesláním provést nemohou !!!!!!!! protože se děla, když sadbu dávají do chlaďáku. Nevím, jestli v chlaďáku byla sadby týdny nebo měsíce, ale potvrdit, že neprovedou kontrolu dodávaného zboží před jeho odesláním mže napsat jenom hodně nedůvěryhodná společnost.
To, že jsem byl zablokován na jejich facebookových stránkách, kam jsem dal svou zkušenost jenom potvrzuje, jak přistupují k zákazníkům.


Požadované řešení

Omluva a zaslání řádně zkontrolované a objednané sadby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2024 12:51, před 6 měsíci

Občanský zákoník záruční dobu u květin a sazenic neupravuje. To ale neznamená, že by spotřebiteli prodejce mohl předat prakticky cokoliv a že by pak nebyl odpovědný za vady zboží. Vady je však vhodné vytýkat ihned, jelikož u sazenic a květin hraje velkou roli čas. Prodejce ovšem může reklamaci zamítnout, dojde-li k závěru, že vada byla způsobena špatnou péčí.

Dle všeobecných podmínek společnosti Česká zahradnická společnost s.r.o. "při dodání zboží je kupující povinen překontrolovat dodané zboží ihned po jeho převzetí a zjevné vady reklamovat u prodávajícího ihned, nejpozději do 3 dnů po jeho převzetí zboží. Pozdější reklamace zjevných vad nebudou prodávajícím uznány."

Dále je zde uvedeno následující: "objeví-li se na zboží dodaném internetovým obchodem www.zahradnictvi-spomysl.cz nebo zboží zakoupené v naší prodejně ve Spomyšli, reklamovatelná vada, může kupující uplatnit reklamaci písemně, přes reklamační formulář nebo osobně. Osobně lze reklamaci vyřídit pouze po předchozí domluvě. Doporučujeme všem zákazníkům vyplnit reklamační formulář."

Mimo jiné dle podmínek společnosti činí záruční doba na sazenice v kontejnerech dle zákona 219/2003 Sb. 3 týdny. Prostokořenné sazenice lze reklamovat nejpozději do 31.5., avšak pouze z důvodu kvality rostliny.

Záruka se dle podmínek společnosti "vztahuje na to, že je rostlina v okamžiku dodání v pořádku a ne na ujmutí rostliny."

Domníváme se, že dozorovým a kontrolním orgánem v oblasti sazenic je Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, na který se může spotřebitel s podnětem obrátit. Více informací nalezne spotřebitel zde: https://eagri.cz/public/portal/ukzuz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2024 14:26, před 6 měsíci

Spotřebitel nám doplnil, že především upozorňuje na nekvalitní dodávku sadby jahod a zároveň požaduje kontrolu kvality ze strany podnikatele před odesláním další objednávky.

Upozorňujeme spotřebitele, že podnikatel není povinen provádět kontrolu kvality zboží u každé objednávky před jejím odesláním. To však ale neznamená, že spotřebiteli může zaslat cokoliv (tj. nekvalitní, vadné zboží či zboží neodpovídající popisu). Pokud by spotřebiteli ale došlo zboží vadné, může u podnikatele uplatnit reklamaci, popř. od smlouvy odstoupit bez udání důvodu, jestliže učinil objednávku na dálku (po telefonu, přes e-shop atd.). Spotřebitelům proto vždy doporučujeme zboží kontrolovat ihned při jeho převzetí, přičemž u rostlin je nutné se mít na pozoru s ohledem na uplatňování reklamace, jak již bylo uvedeno v našem původním vyjádření, o to více.

Pokud má spotřebitel podezření na nekvalitní zboží, může podat podnět k prošetření Ústřednímu kontrolnímu a zkušebnímu ústavu zemědělskému (odkaz v původním vyjádření).

Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 13:40, před 3 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.