Společnost


Czechia Electronics s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77156Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2024, před 7 měsíci

Victorine Yaroshenko

Znění stížnosti

Dne 10.02.2024 byly na internetových stránkách XM.cz zakoupeny hodinky Xiaomi Mi Watch S1 Active. Však během krátké doby po zakoupení se přestaly zapínat, nabíjet i reagovat na tlačítka, samovolně se vypínaly a nedařilo se je připojit k telefonu, i když Bluetooth byl zapnutý.
Hodinky byly takto reklamovány dvakrát, kdy dvakrát servis reklamaci zamítl s tím, že se nic neprojevilo. Hodinky ale stále nefungovaly (měly výše popsané problémy).
Následně z mé strany proběhlo odstoupení od kupní smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí a zaslání hodinek prodejci na prodejnu. Prodejce nereagoval a pouze opět zaslal hodinky do servisu, na což byl napsán nesouhlas, že bylo odstoupeno od smlouvy a tudíž neuplatňuji svůj nárok na opravu hodinek v servisu. Je to jednostranné právní jednání, které nevyžaduje jejich akceptaci či souhlas.
Následující den přišlo zamítnutí reklamace, hodinky vráceny, ale stále nefungovaly. Prodejce nijak nereaguje. Byla prý vyměněna baterie, což ale vůbec nepomohlo.


Produkt

Xiaomi Mi Watch S1 Active White, IMEI: 35785/AGDBGF3TW02851


Požadované řešení

Nyní pouze vrácení peněz, jelikož tento prodejce ani servis nemohou problém řádně opravit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2024 10:30, před 7 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 12:35, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 10:19, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.