Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
chtěl bych se poradit s dalším postupem zamítnuté reklamace mobilního tel. Apple iPhone 14PRO, stáří je 1 rok a 3 měsíce. Problém je následující, telefon má strašně slabou výdrž baterie, procenta baterie rychle ubývají + občas telefon přeruší nabíjení z důvodu přehřátí. Telefon měl už slabší výdrž baterie při vybalení nového zařízení z krabičky (což by mělo být na začátku normální, z důvodu synchronizace zálohovaných dat). Časem se to zhoršovalo a bohužel to nevyřešila žádná nadcházející aktualizace. Bez powerbanky nemohu s telefonem odejít z domu.
Předchozímu iPhone 11Pro i po 3 letech držela baterie výborně, ale aby telefon za 34 000,- byl po cca 1 roce nepoužitelný mi přijde dost smutné. Kapacita baterie je 89%, telefon nabíjím pouze orig. Apple nabíječkou.
Odpověď Alzy na zamítnutí - popisovaná závada se neprojevila.
Nevím jak ji mám tedy dokázat, že má zařízení problém s vybíjením.
Zkoušel jsem kontaktovat i Apple podporu, ale dle nich je možné reklamovat zařízení přímo u Apple do 1 roku. Poté už jen pouze u prodejce. Díky za Váš čas.
iPhone 14pro
Oprava/ výměna
|
Tweet |
K závěru reklamace - "vada se neprojevila":
Dle České obchodní inspekce jedním ze závěrů reklamace může být i to, že se reklamovaná vada neprojevila. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se vada objevuje, co jí předchází atd. Pokud se spotřebiteli podaří ji předvést před pracovníkem přijímajícím reklamaci, je vhodné, aby pracovník i toto zaznamenal do reklamačního protokolu. V ostatních případech doporučujeme spotřebiteli vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které následně předá spolu s reklamací.
K zamítnutí reklamace:
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
U baterií je nutné doplnit, že přirozeně ztrácí na kapacitě. Jaká je však přiměřená míra poklesu kapacity baterie je spíše technická otázka. Z dřívějších rozhodnutí soudu však můžeme konstatovat, že u určitého typu baterie je tento "běžný" pokles stanoven na 50 % za 24 měsíců. Soudní znalec by tedy mohl určit jak to, zda došlo k nadměrnému poklesu, tak také to, jak bylo s baterií zacházeno (míra zátěže, skladování apod.).
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Velmi mne mrzí, že Vaše reklamace přes autorizovaný servis neproběhla dle představ zákazníka. Vyjádření servisního střediska, které uvedlo, že se popisovaná závada neprojevila, je pro nás směrodatné a proto v tuto chvíli musíme trvat na zamítnutí reklamace.
Pokud se v servisu vada neprojeví, nebudou schopni ji diagnostikovat a následně ani opravit.
Pokud je to možné, doporučujeme závadu zdokumentovat videem/snímáním obrazovky. Jestliže tento důkaz následně nahraje zákazník na úložiště a servisu s popisem závady v nové reklamaci přiloží i odkaz, zašleme ji s tímto rozporem k vyřízení první reklamace znovu do servisního střediska, kde proběhne nová diagnostika. V některých případech servisu takovéto dokázání vady pomocí kamerového záznamu pomůže, není to však pravidlem.
Další možností, kterou obecně spíše doporučujeme, je obrátit se na jiný autorizovaný servis značky Apple. Reklamace u nich bývají vyřízeny dříve, mohou mít k diagnostice i jiné metody/přístroje a závadu by se jim mohlo podařit odhalit jiným způsobem.
Je mi to moc líto, ale v této situaci z naší strany nedokážeme aktuálně více pomoci. Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a nabídnuté alternativní řešení spotřebiteli.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vývoj stížnosti a informovat, jaké z uvedených řešení (námi, společností či jiných) využije.
Děkuji za reakci, společnosti jsem zaslal požadované snímky obrazovky.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu, na základě které jsme Vám k dnešnímu dni také zasílala informace, na Vaši e-mailovou adresu. Pokud tedy budete mít zájem, mohu Vám doporučit zadání produktu k nové reklamaci, s přiloženou fotodokumentací. Případně se můžete také obrátit přímo na podporu, společnosti Apple. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.