Společnost


ČEVAK a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77166Odmítnutí reklamace spotřeby vody

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2024, před 6 měsíci

Jiří Zetocha

Znění stížnosti

Dobrý den,

před pár dny nám dodavatel pitné vody oznámil, že naměřil vysokou spotřebu za poslední období (přibližně čtyřnásobek oproti předchozím obdobím). S vyúčtováním jsem nesouhlasil s odkazem na stabilní spotřeby v minulosti a upozornění, že nedošlo k žádné nehodě ani žádné nadměrné spotřebě. Od oznámení provádím měření, které prokazuje, že k žádné nadměrné spotřebě nedochází. Dodavatel mi nabídl přezkoušení vodoměru, které bude na můj náklad, pokud se ukáže, že je vodoměr v pořádku. Přezkoušení je z mého pohledu zbytečné, neboť měřením v posledních 2-3 týdnech se prokázalo, že vodoměr měří pravděpodobně správně. Reklamaci dodavatel uzavřel s vysvětlením, že více udělat nemůže, ale já neumím prokázat něco, co neproběhlo (tedy žádná nehoda/nehoda). A fakturu musím zaplatit. Samozřejmě s tím dále nesouhlasím a fakturu hradit nechci, ale samozřejmě dodavatele má silnější postavení ve smyslu zastavení dodávek vody. Mám nějaké možnosti, jak se bránit?

Děkuji předem.

S přátelským pozdravem

Jiří Zetocha
Mobil ***
Email ***


Produkt

Vodné


Požadované řešení

Rada, jestli jsou nějaké možnosti, jak se bránit. Nemám problém s medializací případu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 09:02, před 6 měsíci

Jestliže spotřebitel obdržel vyúčtování vody s několikanásobně vyšší spotřebou oproti předchozímu období, může vyúčtování u dodavatele vody reklamovat dle zákona o vodovodech a kanalizacích. Reklamace se však v tomto případě nejspíše neobejde bez odborného přezkoušení vodoměru.

Dle § 17 odst. 3 zákona o vodovodech a kanalizacích má-li odběratel pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má právo požádat o jeho úřední přezkoušení. Provozovatel je následně povinen na základě písemné žádosti odběratele do 30 dnů ode dne doručení žádosti zajistit přezkoušení vodoměru. Dle dostupných informací spotřebitel má právo požadovat, aby se zkouška uskutečnila přímo v odběrném místě.

Pokud při přezkoušení bude zjištěno, že vodoměr vykazuje vady, bude zkoušku hradit dodavatel vody. V opačném případě ji hradí spotřebitel.

Žádost o úřední přezkoušení správnosti vodoměru je možné směřovat ke společnosti ČEVAK a.s. prostřednictvím formuláře, který spotřebitel s dalšími informacemi nalezne na webové adrese: https://www.cevak.cz/cs/vodovody/vodomery/prezkouseni-vodomeru.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 12:42, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 10:25, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.