Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#77179Modem na splátky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2024, před 7 měsíci

Kryštof Počinek

Znění stížnosti

Vážení,

rád bych tímto podal stížnost na poskytování služeb a postup společnosti O2 při uzavírání smluv.

Dne 15. srpna 2022 jsem telefonicky uzavřel smlouvu s Vaším obchodním zástupcem na službu mobilního internetu O2 Internet MAX Stříbrný s 5G modemem. Během tohoto hovoru jsem se výslovně ptal, zda je smlouva bez závazků a zda ji mohu kdykoliv vypovědět bez jakýchkoliv dalších doplatků. Váš prodejce mě ujistil, že tomu tak je, rozhodně se nezmínil, že modem je rozložen do splátek na 60 měsíců.

Na základě této informace jsem dnes, 2. července 2024, internetovou službu vypověděl, protože ji již dále nevyužívám. Byl jsem však nemile překvapen, když jsem obdržel oznámení, že musím doplatit přibližně 3600,- Kč za modem, který jsem měl údajně ve splátkách. O této skutečnosti jsem nebyl při uzavírání smlouvy informován.
Považuji tento postup za velmi neseriózní a zavádějící. Žádám Vás tímto o okamžité přehodnocení této situace a zrušení požadavku na doplatek za modem. V opačném případě budu nucen podniknout další kroky k ochraně svých práv, včetně obrácení se na příslušné regulační orgány a spotřebitelské organizace.

Doufám, že se jedná o nedorozumění, které bude rychle a spravedlivě vyřešeno k oboustranné spokojenosti.


Produkt

O2 Internet MAX Stříbrný s O2 TV s 5G modemem


Požadované řešení

Žádám Vás tímto o okamžité přehodnocení této situace a zrušení požadavku na doplatek za modem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 15:14, před 6 měsíci

Společnost O2 Czech Republic a.s. poskytuje obecně modem pouze na splátky, kdy se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. V tomto případě však bude záležet na dohodě stran a na tom, co ve smlouvě bylo ujednáno. Jestliže však při sjednávání smlouvy byl spotřebitel zaměstnancem informován o možnosti zrušení smlouvy "bez závazků" a i o možném navrácení modemu, je takové jednání závazné pro společnost dle § 430 občanského zákoníku.

Podnikatel by byl povinen vzít si modem zpět také v případě, že byl pouze zapůjčen v rámci zakoupené služby a pokud je to takto uvedené ve smlouvě, nikoliv však pokud byl modem koupen na splátky od daného podnikatele.

Mohlo by se případně také jednat o uvedení v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.7.2024 15:22, před 6 měsíci

Dobrý den,
je nám líto, že musíte řešit uvedenou situaci. Zařízení je možné zakoupit dvěma způsoby - jednorázovou platbou nebo na splátky. V případě, že je HW zakupováno na splátky, musí o této skutečnosti být zákazník informován.
Abychom mohli situaci prověřit a naslechnout zmíněný hovor, požádáme Vás o doplnění čísla služby internetu a data narození majitele na e-mail info@o2guru.cz s odkazem na tuto stížnost. Následně Vás budeme informovat o výsledku.
S pozdravem
Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.7.2024 16:26, před 6 měsíci


Kryštof Počinek

Dne 11.7.2024 jsem napsal společnosti O2 email s doplněním jejich požadavků ohledně mé identifikace.

Byl bych rád, kdyby komunikace probíhala spíše přes tento portál.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.7.2024 12:59, před 6 měsíci

Dobrý den,

děkujeme za doplnění potřebných údajů a informací. Po prošetření a naslechnutí hovoru ze dne 15. 8. 2022 bylo zjištěno, že ze strany konzultanta nedošlo k pochybení a byl jste v hovoru upozorněn na fakt, že je modem objednáván/zakupován na splátky po dobu 60 měsíců, s čímž jste souhlasil. Vyúčtování tak bylo vystaveno v pořádku v souladu s platnými podmínkami a ceníkem služeb.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem
Kreuziger Jakub
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.7.2024 09:31, před 6 měsíci


Kryštof Počinek

Dobrý den,
je možné mi záznam hovoru poslat na můj email?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.7.2024 09:42, před 6 měsíci

Dobrý den,

svou žádost o poskytnutí záznamu hovoru je možné zaslat na e-mail poverenec@o2.cz. Požádáme tak o zaslání žádosti na tento e-mail. Kolegové e-mail zpracují a odpoví Vám.

S pozdravem
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2024 18:27, před 5 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2024 20:50, před 4 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.