Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
V 04.24 jsem v AAA zakoupil vůz Seat Leon 2013.
Již po týdnu od koupi se mi rozsvítila kontrolka oleje a zjistil jsem, že je na minimu a 1L oleje jsem doplnil. Usuzoval jsem to, že předešlý majitel nejspíš dolil málo oleje při výměně. Dle servisní knížky to bylo před cca 2000km.
Bohužel měsíc na to a nájezdu cca 900-1000km se opět rozsvítila kontrolka oleje a opět jsem zjistil, že jsem hladina je na minimu. Opět jsem dolil 1L motorového oleje 5w30 a doufal, že to byla nějaká anomálie a vše bude v pořádku.
Bohužel se to po dalších ccca 1000km opakovalo po třetí a celou situaci začal řešit.
Zašel jsem na pobočku v Kladně, kde to se mnou sepsal né moc milý pán a čekám co bude dál.
Mezitím jsem si došel do autorizovaného autoservisu a nechal automobil prohlédnout. Při základní kontrole, bez zásahu do motoru nezjistil žádnou anomálii ale ze zkušeností mi nastínil pár variant co by to mohlo být. Každá z variant má něco společného s hlavou motoru, turbem a nebo válci. Ale ani jednu z možností nemohl potvrdit bez demontáže a prozkoumání motoru.
Jelikož reklamaci jsem nahlásil již před týdnem a doposud se mi nikdo neozval s harmonogrem a informacemi jaké budou následující kroky, tak jsem se rozhodl Vás oslovit.
Prosím o případnou radu o postup a jak by měli AAA se zachovat když se potvrdí skrytá vada.
Děkuji,
DS
Seat Leon 2013 , 1,2tsi
Rada jak postupovat v případě skryté vady.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Pokud autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Santlere,
jak jsem byla informována, kolegové z reklamačního oddělení s Vámi byli v kontaku ohledně Vaší reklamace. Byli jste domluveni, že necháte v externím servise provést váhovou zkoušku.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.