Společnost


floorwood.cz a.s.
podlahy-koberce-rolety

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77182Pravděpodobně úmyslné podvodné jednání ve vztahu k zákazníkům internetového obchodu.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.07.2024, před 7 měsíci

Karel Slupský

Znění stížnosti

22.4.2024 jsem zaplatil zálohovou fakturu v plné výši 4368,- Kč. Číslo zakázky - fakury ***.
Termín dodání byl 30 dnů. Již při zaslání faktury byl termín prodloužen na 35 dnů. Termín dodání nebyl dodržen ani po 60 dnech a nikdo mi nebyl schopen říci kdy bude zakázka vyřešena. Za této situace nemělo smysl dále čekat a požádal jsem o zrušení zakázky a vrácení peněz. Toto řešení mi bylo povrzeno mailem 21.6.2024 s tím, že peníze vrací obvykle do 5 dnů. Dosud se tak nestalo...
Jednalo se o zakázku na plisé žaluzie. Uvádím, že jsem po stornu objednal žaluzie u jiné firmy a byly mi dodány do 5 dnů dobírkou, nikoliv platbou předem !!! Svoji zkušenost jesem s plným jménem napsal jako negativní zkušenost na webový portál firmy. Do 24 hodin byl příspěvek smazán a nemohu tak varovat další klienty. Podle příspěvků na internetu nejsem zdaleka jediný....
Závěr: Jednání firmy nese všechny znaky podvodu. Tímto způsobem si přivlastńuje peníze klientů,
vymýšlí důvody proč nebyla zakázka vyřízena. Jesli peníze někdy vrátí nevím....Veškerou komunikaci jsem archivoval.


Produkt

Objednávka žaluzií.


Požadované řešení

Vrácení zaplacené částky na účet ze kterého platba odešla.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 15:23, před 7 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud nebylo dílo uskutečněno ve sjednaném termínu, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Recenze:
Úmyslné mazání negativních recenzí by se dalo považovat za zkreslování spotřebitelských recenzí, což je podle přílohy č. 1 k zákonu o ochraně spotřebitele bodu z) považováno za klamavou obchodní praktiku. Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 12:45, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 10:33, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.