Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77185Navýšení záloh a opět nedoplatek v desítkách tisíců

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.07.2024, před 6 měsíci

Miroslava Naiel

Znění stížnosti

Loni maminka (85) vypočítali nedoplatek za plyn v RD přes 40.000! Zjistili jsme, že jí snížili zálohy za předchozí období, kdy ale byla 4 měsíce mimo domov a to hlavně v topné sezóně. Nedoplatek jsem za ni splácela, i když mi nejprve tvrdili, že to nejde a chtěli to najednou. V té době jsem díky plné moci šla na pobočku, kde mi vypočítali zálohy tak, aby se to neopakovalo. Od té doby jsem siv aplikaci občasně při návštěvě maminky zadávala samoodečet. Nedoplatek se ukazoval mezi 9000 a 12000. A proto mě opravdu nemile překvapilo letos vyúčtování na téměř 31000! Prý aplikaci nelze brát v potaz. Odmítají další splátky, protože jsme s nimi ukončili smlouvu a přešli jinam. Tvrdí, že je vše v pořádku a byly opět nízké zálohy. Ale ty přitom nastavili oni v loňském roce! Že by tedy opět navyšovali cenu plynu, když se jinde zlevňuje?!


Produkt

Innogy - Plyn Benefit +


Požadované řešení

Splátkový kalendář - chtít po důchodcích jednorázově takovéhle částky, je nemyslitelné.Odpovědnost za nastavení záloh.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 15:34, před 6 měsíci

V případě, že je vyúčtování dle názoru spotřebitele nesprávné, může jej u dodavatele reklamovat. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].

Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitelka požádala o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude jí vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby se lze také obrátit na naši bezplatnou telefonickou poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.