Společnost


Vinted s.r.o.

Počet nahlášených stížností:208
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#77199Zadržování peněz pod záminkou dosažení limitu příjmu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.07.2024, před 7 měsíci

Kateřina Špačková

Znění stížnosti

Skrze platformu jsem od ledna tohoto roku prodala staré oblečení po sobě a mé dceři, za 9260,-Korun českých, což je v přepočtu cca 370 euro. Vinted mně zablokoval peněženku a s částkou nemohu jakkoli disponovat. Blokace mé peněženky je zdůvodněna tím, že došlo k dovršení limitu příjmu, po kterém je třeba prokázat totožnost. Z odkazu upravujícího tato pravidla je zjevné, že limit je 1000 euro. Toto je uvedeno v jejich VOP.
V žádném případě nebudu na jejich platformě nahrávat můj doklad totožnosti, jak po mně požadují. Dokonce nemohu ani zrušit účet, nemohu nic. Komunikace probíhá výhradně skrze cca tři typy odpovědí, které rozesílá automat.


Požadované řešení

Vím, že nejsem jediná, kdo tento problém má. Vinted používá i jiné záminky pro blokaci celých účtů. Otázka zní, čím se Vinted vlastně zabývá, zda to je skutečně trh se starým oblečením...při zběžném pohledu na zkušenosti , sdílené na internetu, je lidí se zablokovanými peněženkami či účty spousta. Každý či většina v oné peněžence má nějakou, většinou nevysokou částku. Ovšem při dostatečném počtu postižených bude částka poměrně slušná.
Chci,a), aby tato prapodivná banda uvolnila nejen moji peněženku, ale i dalším lidem, ze kterých dělá blbce a obírá je o peníze...taky by mě potěšilo, kdyby se jejich počínání prověřilo, protože to, co dělají nemá s fungováním trhu se starými hadry nic společného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.7.2024 16:42, před 7 měsíci

Dle obchodních podmínek společnosti platí, že poskytovatelé Vinted peněženky vyžadují, aby spotřebitel dokončil postup „Poznej svého zákazníka “ (kontroly KYC).

KYC je zkratka anglických slov Know Your Customer, tedy Poznej svého klienta. Legislativa tímto ukládá některé povinnosti, aby finanční instituce pomáhaly v boji proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinnosti vychází ze zákona (§ 9 zákona č. 253/2008 Sb., neboli AML zákona) a týkají se všech finančních institucí včetně bank.

Poskytovatelé Vinted peněženky mohou vyžadovat provedení kontrol KYC a v závislosti na jejich interních postupech a platných zákonech může být nutné předložit kopii pasu, občanského průkazu, řidičského průkazu, bankovního výpisu a/nebo dokladu o bydlišti v mimo jiné v případě, že spotřebitel přesáhne prodejní limit, tzn. že v průběhu jednoho roku prodá předměty v hodnotě odpovídající 1 000 eur nebo vyšší, včetně stornovaných transakcí nebo pokud spotřebitel jedná podezřele nebo vznikne podezření, že se zapojil do podvodné nebo jinak nezákonné činnosti.

Pokud doklady nebudou společnosti Vinted poskytnuty, může dojít ke znemožnění převodu vydělaných peněz na bankovní účet nebo jejich použití.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2024 12:45, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.11.2024 10:34, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.