Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Na Allegru jsem zakoupil mobilům telefon iPhone 13 mini. Byl to vystavený kus v kategorii A++ se 100% baterií. Tekutin přišel na několika místech poškrábaný, ale to by mi nevadilo. Co mi ovšem vadilo bylo, že během prvního měsíce klesla kapacita baterie na 94%. Proběhla reklamace, kde prodejce vyměnil baterii za novou. Po měsíci používání kapacita začíná opět klesat..teď po měsíci od reklamace mám 97%. Chci si zajít vyměnit baterio do autorizovaného servisu a požaduji aby mi prodejce proplatil doklad od výměny. Ten s tím ovšem nesouhlasí. Je mi jasné, že pokud telefon pošlu znovu na reklamaci, opět dostanu nějakou nekvalitní náhradu...
IPhone 13 mini 128gb vystaveny kus
zařídím si dám výměnu baterie v autorizovaném servise a prodejce mi proplatí doklad od výměny. Je jasné,že pokud jim telefon znovu pošlu, budu bez něj opět celých 30 dnů a stejně dostanu znovu nekvalitní náhradu baterie
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Zároveň platí, že v případě reklamace uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velice nás mrzí komplikace se zakoupeným výrobkem. Aby bylo možné situaci prověřit, je třeba aby nám zákazník sdělil číslo objednávky, nebo nás kontaktoval na e-mail overeno@mall.cz. Děkuji za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis Mall.CZ
Objednávka byla přes portál allegro od obchodníka ifonki a její číslo je 7079, číslo faktury FS/1826/02/2024
Dobrý den, děkujeme za odpověď. Je potřeba obrátit se na správného prodejce. Číslo objednávky ani číslo faktury neodpovídá objednávce Mall.cz, nejsme tedy prodejcem telefonu a nemůžeme reklamaci vyřešit. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. zákaznický servis Mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.