Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dne 4.7.2024 jde byla nakoupit v podejně Tesco v Mostě, kde jsem šla zboží zaplatit k samoobslužné pokladně na popud toho, že jiná nebyla již v provozu. Poté co jsem nákup zaplatila jsem na účtence zjistila, že mi bylo zboží naúčtováno za jinou cenu než je na štítku. Šla jsem tedy situaci řešit na informace prodejny, kde mě paní R odvětila to, že již peníze odeslala a kasu má zamčenou a tedy situaci řešit nemůže. Máme tedy přijít další den, že už to s námi řešit nebude. S touto zaměstnankyní mám problémy již po několikáté, kdy čekám u pokladny a paní i když nic nedělá tak nepřijde. Nepřijde mi tedy vhodné aby zaměstnankyně uzavírala kasu v době kdy ještě zákazníci v prodejně nakupují.
Požaduji nějakou formu kompenzace, protože nebydlím v blízkosti a musím tedy hradit pohonné hmoty následující den. Dále žádám konfrontaci a usměrnění paní na informací.
|
Tweet |
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.