Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 4.5.2024 jsem dával zarezervovat pokoj u společnosti Booking. Platbu jsem uhradil,ale nebyl mi poskytnut pokoj ani žádná omluva, či vrácení peněz. A je to přes 2 měsíce.
Číslo rezervace : ***, PIN ***
Okamžité navrácení platby. Poslední možnost před nahlášením na policii.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
Dle všeobecných podmínek společnosti Booking.com (Czech Republic) s.r.o. je vhodné se s případnými dotazy nebo stížnostmi obrátit na zákaznický servis společnosti. Kontaktovat ho můžete ze své rezervace, prostřednictvím aplikace nebo přes Centrum podpory. K co nejrychlejšímu vyřešení problému je vhodné uvést (do stížnosti či k dotazu) a společnosti poskytnout:
- číslo rezervace, kontaktní údaje, PIN kód Booking.com (pokud jej máte) a e-mailovou adresu, kterou jste použili při provádění rezervace,
- stručný popis problému včetně návrhu, jak by vám mohla společnost pomoci,
- veškeré podklady (bankovní výpisy, fotografie, stvrzenky atd.).
Jestliže společnost neprovedla rezervaci ubytování, mohlo by se v tomto případě jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.
Dále je ve všeobecných podmínkách uvedeno, že pokud spotřebitel žije v České republice a není spokojen s tím, jak jeho stížnost společnost řeší, může podat stížnost oddělení ADR ústředního inspektorátu České obchodní inspekce (e-mail: adr@coi.cz, https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Tato služba je bezplatná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.