Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Přemýšlela jsem o koupy Dyson airstrait a airwrap. Celkem tedy 2 produkty. Na stránkách mě zaujalo, že umožňují produkt vyzkoušet během 30 dnů a případně je vrátit do 30denní s garancí vrácení peněz. Zdálo se mi to divné, a tak jsem volala na jejich infolinku, tak mě pracovník ujistil, že to tak opravdu je. Nakonec jsem produkty objednala. Ale zjistila jsem, že v praxi fungují úplně jinak, a že mi nevyhovují. Rozhodla jsem se tak oba produkty vrátit. Našla jsem si na stránkách, jak mám postupovat. Kde psali o zaslání formou DHL. A že v krabici budou přiloženy 2 štítky pro vrácení. Nakonec jsem ale zjistila, že přiložené štítky byly UPC nikoliv jak uváděli na stránkách DHL. Takže dne 6/6 2024 jsem předala oba balíky pracovnici UPC, která je vyzvedla u mě doma. Bohužel mi nedala žádné potvrzení o převzetí a já jsem ji balíky neofotila. Mezitím jsem konstatovala Dyson, zprvu na infolince a zjistila jsem, že je zrušená. Následně formou mailu, kde jsem zaslala celkem 6 mailů, ale bez odezvy. Využila jsem i WhatsApp, kde ale odpovídá robot, se kterým se prakticky nedá domluvit na tom, co potřebuji řešit. Následně jsem se podívala na recenze, které mají na webu. A byla jsem zděšená, že tak velká společnost, propagovaná tolika influencery má takové recenze. Že stejně podvedených lidí jako jsem já, jsou bohužel desítky. Pro mě je ale 25 tisíc skutečně hodně peněz. A určitě bych nechtěla, aby Dyson fungoval takto dál. Proto budu moc ráda za jakoukoliv pomoc. Už jsem i kontaktovala UPC s prosbou o zjištění trasovacího čísla balíku. Předem ještě jednou děkuji.
Dyson airwrap a airstrait
Byla bych ráda za vrácení peněz za zakoupené zboží, tak jak slibují na stránkách.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Výše uvedené je však zákonným nastavením, které si strany mohou ve prospěch spotřebitele smluvně upravit. V takovém případě se odstoupení řídí smluvními podmínkami. Dle bodu 6.2 obchodních podmínek společnosti (dostupné zde: https://www.dyson.cz/footer-secondary-links/dodaci-podminky) může spotřebitel od smlouvy odstoupit do 30 dnů, počínaje dnem, kdy spotřebitel zboží obdrží.
Jestliže tedy spotřebitel odstoupil od smlouvy ve stanovené lhůtě, má právo na vrácení peněz. Společnost ve svých obchodních podmínkách prodloužila pouze lhůtu pro odstoupení od smlouvy, lhůta pro vrácení peněz spotřebiteli po odstoupení se tedy i nadále řídí zákonem. Prodávající má proto povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval. Pokud tak neučinil, musí prokázat odeslání jiným způsobem.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.