Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#7724Uznaná čtvrtá reklamace, ale odstoupení od smlouvy nelze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2015, před 9 lety

Jan Šrutka

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 13. 8. 2013 jsem v partnerské prodejně T-Mobile v Moravských Budějovicích koupil iPhone 5 (balíček, který obsahuje i nabíječku,datový kabel, manuál k použití a sluchátka). Během dvou let se mi na telefonu vyskytla jedna vada, která mi byla uznána a vyřešena. Později začaly vznikat vady i na příslušenství. Z celkových pěti podaných reklamací mi byly uznány čtyři. Před poslední reklamací jsem požadoval, aby prodejce (značková prodejna T-Mobile v Jihlavě) do reklamačního protokolu uvedl fakt, že chci v případě uznání reklamace, odstoupení od smlouvy na základě čtvrté vady. Prodejce vše bez jakéhokoliv problému zapsal. Poté, co mě prodejce informoval, že byla reklamace uznána jsem se rozhodl věc vyřešit výše zmíněným odstupem od smlouvy. K mému překvapení jsem se dozvěděl, že není možné odstoupit od smlouvy, protože tři ze čtyř vad jsou pouze na příslušenství. Prodejce mi nesdělil, kde nalezl toto ustanovení, ale odkázal mě na obchodní podmínky. Bohužel ani teď jsem nebyl schopný najít toto ustanovení. Jelikož se domnívám, že právo je na mé straně, tak jsem navštívil prodejce ještě jednou (manažerku prodejny v Jihlavě) jestli má zájem na mimosoudním řešení, ta odmítla a sdělila mi, že nemám nárok, proto odstoupení od smlouvy není možné.


Produkt

iPhone 5, IMEI: 013554002613116


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2015 17:43, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci. Argument, že nelze odstoupit od smlouvy, pokud se reklamace týká příslušenství věci, nemá oporu v zákoně. Naopak je ze znění zákona patrné, že se nerozlišuje mezi tím, zda se vada vyskytla na věci samotné nebo na jejím příslušenství. Nároky z vadného plnění se vztahují k zakoupenému zboží jako celku. Tvrzení podnikatele, že v případě výměny nebo opravy příslušenství spotřebitel nemá právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na dodání nové věci, nemusí být tedy správné. Vznik práva na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu opětovného výskytu vad, případně práva na dodání nové věci je podmíněný tím, že vada mimo výše uvedené brání řádnému užívání prodané věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2015 13:55, před 9 lety

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.