Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#77244Obchodník odmítá řešit zvolený způsob reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.07.2024, před 7 měsíci

Marcel Kubenka

Znění stížnosti

Dobrý den,

můj problém je trochu jiný a to že reklamace byla uznána, ale obchodník odmítá řešit zvolený způsob reklamace.

07/2023 zakoupil jsem mobilní telefon za částku cca 30 000czk , který začal vykazovat zásadní závadu a to
zařízení se samovolně často restartuje v čím dál větší intenzitě, aktuálně jednou za den dva fotí fotky na půl. Na polovině je standardně fotka a druhá polovina fotky černá, mobil se výrazně zasekává a následně vypíná. Nepomohl ani tovární reset MT a odstranení veškerých stažených uživatelských aplikací. Zákazník požaduje vložení nasledného viz §2161 projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí má se ze to, že věc byla vadná, již při převzetí, zkz požaduje na základě tohoto výměna za nový kus.

Telefon jsem dal na reklamaci 06/2024 v prodejně tj dle lhůty a zákona do 12 měsíců.


Reklemace proběhla (za týden) a servis napsal:
Uvedené vady zákazníkem se projevily. Provedena oprava výměnou vadného dílu [systémová deska, kamery, el. komponenty, kryt].
Přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem pro daný model. Provedena oprava zařízení. Přístroj byl po provedené opravě řádně otestován. Na výměnu nevzniká nárok.
Reklamace vyřízena 06/2024.

pozn. díky rozsáhlé poruše, tak musel být znatelně vyměněný teměř celý vnitřek telefonu.

Odmítl jsem telefon převzít, s tím že nesouhlasím s postupem a že jsem požadoval výměnu za nový kus.
Jen oprava by musela být nákladná, mělo být proto řešeno výměnou za nový kus nebo vrácením kupní částky.
Nesouhlasím s postupem.

Obchodník napsal:
V tomto případě bohužel neexistuje právo na odstoupení od kupní smlouvy, ani právo na výměnu. Vyjádření autorizovaného střediska je pro nás směrodatné.

Jak pišou právníci:
Porucha do roka je automaticky chyba ve výrobě.
Vybrat si mezi nimi spotřebitel může, ne však neomezeně. Pokud se bude jednat o jednoduchou opravu – např. myš u počítače a spotřebitel bude požadovat vyměnit celou počítačovou sestavu, může podnikatel takový požadavek odmítnout a vyměnit pouze myš samotnou, případně ji opravit.


Produkt

Samsung Galaxy s23 Ultra 12/512


Požadované řešení

výměna za nový kus nebo vrácení kupní částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2024 14:49, před 6 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.

Dle ustanovení § 2169 platí, že má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

Jestliže tedy prodávající zboží opravil, přestože kupující požadoval výměnu zboží, měl by prodávající kupujícímu prokázat, že by výměna byla vůči opravě nepřiměřeně nákladná.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě, pak má kupující právo na přiměřenou slevu, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 14:20, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 13:23, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.