Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 14.6.2024 jsme předaly motorovou pilu do servisu s tím že se pila při vyšších otáčkách dusí. Technik, který pilu přijímal ani nechtěl pilu odzkoušet. Po 14 dnech jsem psal email ohledně opravy a nebylo mi odpovězeno.Když se blíží konec termínu mi v servisu řekli že čekají na díl, který nesouvisí s dušením motorové pily, protože pán který to zkoušel utrhl provaz na kladce startéru a musí se čekat než nový díl přijde.Datum do kdy měla být pila hotova je 14.7.2024.Jsem velice nespokojen s komunikací a práce servisu v Srbicích.
Oleo mac 940C
Komunikace se zákazníkem a hledat řešeni, aby oprava nebyla drahá a nestála více jak nová pila.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V tomto případě však dle popisu reklamační lhůta stále běží a prozatím se tedy nejedná o nevyřízení reklamace včas.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě pana Valenty se nejedná o reklamaci, ale zakázku běžného typu. Zakázku sjednal z důvodu, že pila nešla do otáček a požadoval její seřízení. Jedná se o značně opotřebený stroj. Na požadavek zákazníka se servisní technik pokusil pilu při příjmu nastartovat, nicméně se utrhla se startovací šňůra. Kladka startéru byla po demontáži zjištěna jako značně provozem opotřebená a již nemohla dále plnit svoji funkci. Zakázka / celková oprava se bohužel tímto zdržela o dva dny z důvodu objednání potřebného dílu.
V případě pana Valenty se nejedná o reklamaci, ale zakázku běžného typu. Zakázku sjednal z důvodu, že pila nešla do otáček a požadoval její seřízení. Jedná se o značně opotřebený stroj. Na požadavek zákazníka se servisní technik pokusil pilu při příjmu nastartovat, nicméně se utrhla se startovací šňůra. Kladka startéru byla po demontáži zjištěna jako značně provozem opotřebená a již nemohla dále plnit svoji funkci. Zakázka / celková oprava se bohužel tímto zdržela o dva dny z důvodu objednání potřebného dílu.
Děkujeme společnosti za upřesnění.
Jestliže se nejednalo o opravu v rámci reklamace, ale o smlouvu o dílo, bude se tato oprava řídit zejména smlouvou, a to včetně lhůty pro provedení díla (opravy). V případě, že by oprava nebyla provedena ve smluvené lhůtě, ani v přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, mohl by následně spotřebitel od smlouvy odstoupit a požadovat své peníze i neopravenou pilu zpět.
Co se týká vadné startovací šňůry, nemůže si ji společnost účtovat, jestliže došlo k jejímu utržení technikem. Výjimkou by byla situace, kdy by společnost prokázala, že tato šňůra byla vadná již v době převzetí (např. pomocí předávacího protokolu) a spotřebitel následně souhlasil i s opravou tohoto dílu.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, nesouhlasím s tvrzením, že pila byla značně opotřebená,protože po dobu záruky byla řádně servisována,jak si společnost přála při delší záruce. Otec za svůj život ji použil párkrát a já po zdědění pily,jsem ji za 13 let použil pouze 4x.Ano přístroj starší,ale minimálně použitý,foto není problém. Pod slovem značně si opravdu představím něco jiného. Jinak nesouhlasím i s tím, že pilu technik nastartoval, chtěl jsem ji nastartovat před nim,aby viděl,co ta pila dělá,"řekl, že ne, že si to pak
technik vyzkouší". Účtována byla kladka, seřízení motoru. Jinak tato společnost pro mně skončila už jen přístupem a lhaním. Valenta
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.