Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
2.6.2024 jsme koupili auto Škoda fabia,obrátili jsme se na odborníky na pobočce v Kladně a doufali jsme že nám poradí s výběrem vozu pro dceru která si udělala řidičák.Vybrane auto nám přivezli že Sokolovske pobočky.Pri zkušební jízdě jsem říkal prodejci že nemám zkušenosti s automatickou převodovkou on řekl že to odjede sám.Pri sepisování dokumentů mi paní dávala podepisovat elektronický několik dokumentů,pojištění,smlouva o koupi a zkušební jízdě bohužel jsem vše podepsal a že mi vše pošle do e-mailu.Doma při kontrole vozu jsme zjistili závady a chtěli jsme auto reklamovat,když jsme šli na pobočku tak manažer po nás chtěl popis zavad od automechanika, když jsme to přinesli (7.6.24) on sepsal reklamaci a zjistili jsme že nám poslali jen pojištění a zbytek dokumentů poslal až na vyžádání manažer a tam jsme si přečetli nás zápisem o zkušební jízdě protokol o závadách na voze.reklamace byla zamítnuta z důvodu že jsem podepsal protokol který jsem si přečetl až po týdnu.Prodejce i manažer nám tvrdili že auto je v pořádku že stačí vyměnit žárovku a můžeme jezdit,ale bohužel tomu tak není a kdybych si přečetl popis zavad tak jsem auto vůbec nekoupil.Potom jsem chtěl auto vyměnit s tím že ho odkoupí za 50000 Kč,a já jsem koupil za 120000kč.Prosim je nějaké řešení? děkuji J.Šela
Chtěl bych odstoupit od smlouvy.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Šelo,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.