Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Několikrát jsem e-mailem a nikdo z vás neodpověděl, jednou mi zavolal jeden z vašich kolegů, že obdržím peníze od Allegra do 3 dnů a nyní se 3 týdny nic neděje.
Obchodování s vaší firmou je podle mě jen trápení, nic není jisté a jsou to jen problémy.
Objednal jsem si prostřednictvím vašich webových stránek něco, co jsem neobdržel, takže je mým plným právem dostat své peníze co nejdříve zpět a cokoli máte se svými prodejci, musíte vyřešit vy a ne já, je to jen váš problém a nepořádek .
Proto ještě jednou žádám o co nejrychlejší vrácení peněz
A ještě mi pošlete na můj email, že považujete moji žádost za vyřešenou, je to zámek a musíte se inten dat tu firmu tušku do pořadku.
Děkuji
viz příklady z mého posledního e-mailu a žádná odpověď:
Diskuze — vyřešili jste problém s prodejcem ***?
Inbox
Allegro
2 jul 2024, 12:54 (7 dagen geleden)
Dobrý den Sana, Vaši Diskuze s *** uzavřeme dne čtvrtek, 18 července 2024, 12:53 (za 16 dnů). Vámi nahlášený problém budeme považovat za vyřešený. Případně
Sana Jan <***>
6 jul 2024, 14:19 (3 dagen geleden)
aan Allegro
Dobry den Alegro.
Nic není vyřešeno a vyřešte to samy to je abnormální uz více než 3 měsíce jsem zaplatil a objednal ve vašem webu Alegro nemam chtu komunikovat a delat vaše prace už chci co nejdříve svoji peníze vráceny a vyřešit své zmatek interně vy a už mě to nebaví
Díky za potverzeni
SHaghjar
Op di 2 jul. 2024 12:54 schreef Allegro
Diskuze — vyřešili jste problém s prodejcem ***
už jsem napsal, že Objednal jsem si prostřednictvím vašich webových stránek něco, co jsem neobdržel, takže je mým plným právem dostat své peníze co nejdříve zpět a cokoli máte se svými prodejci, musíte vyřešit vy a ne já, je to jen váš problém a nepořádek .
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží (což je možné prokázat např. výpisem z účtu), prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.