Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dodavatel elektřiny nám brání v odchodu k jinému poskytovateli, jímž je PRE. Máme dvě smlouvy na 24 měsíců, jedna končí 31.7.24 a druhá 11.8.24.Yello přestup zamítlo, přestože obě data již dříve potvrdilo telefonicky, a pro obě smlouvy nastavilo datum přestupu od 1.1.25. Na 2 emaily s dotazem na data nereagovalo, telefonicky odmítlo poskytnout vysvětlení. Prý nám někdo zavolá. Bohužel se tak nestalo.
Podle společnosti Kalumi, která manželovi přes policii kontrakt zprostředkovala, nejsme ojedinělý případ. Kontaktovali jsme i PRE, to nám nebylo schopno říct více, než že došlo k zamítnutí dat z platných smluv. Hledali jsme v obchodních podmínkách, ale ani tam jsme nenašli nic, co by společnost Yello opravňovalo prodloužit jednostranně smlouvu o pět měsíců.
Yello Tone - elektřina
Žádám o uvolnění od společnosti Yello podle smluv tak, aby přestup ke společnosti PRE proběhl 1.8.24 pro jedno odběrné místo a 12.8. 24 pro druhé odběrné místo.
|
Tweet |
Jestliže mezi sebou strany uzavřely smlouvu na dobu určitou (24 měsíců) s ukončením k určitému datu (tj. 31. 7. 2024 a druhá smlouva k 11. 8. 2024), měl by smluvní vztah trvat pouze po ujednanou dobu, pokud se strany nedomluvily na prodloužení smlouvy. Spotřebiteli by tedy mělo být umožněno přejít k novému dodavateli k 1. 8. 2024 (resp. 12. 8. 2024).
Uzavře-li spotřebitel smlouvu na dobu určitou, ve které je sjednáno prodloužení doby trvání závazku ze smlouvy bez jeho výslovného souhlasu, je oprávněn závazek ze smlouvy bez postihu vypovědět kdykoliv až do dvacátého dne před uplynutím sjednané doby trvání závazku ze smlouvy s účinností ke dni uplynutí sjednané doby trvání závazku ze smlouvy dle § 11c odst. 1 energetického zákona.
Dle téhož ustanovení odstavce 2 je dodavatel elektřiny nebo plynu zároveň povinen nejpozději třicátý den před uplynutím sjednané doby trvání závazku ze smlouvy podle odstavce 1 spotřebiteli prokazatelně a adresně oznámit pro další trvání závazku ze smlouvy:
a) výši ceny za dodávku elektřiny nebo plynu nebo způsob jejího určení,
b) platební podmínky,
c) výši smluvní pokuty nebo jiného finančního plnění pro případ porušení povinnosti odebírat elektřinu nebo plyn po sjednanou dobu nebo způsob jejich určení a
d) dobu trvání závazku ze smlouvy, na kterou se doba trvání závazku prodlužuje.
Pokud smlouva sjednaná se spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky dodavatele elektřiny nebo plynu, poskytne dodavatel elektřiny nebo plynu současně s oznámením podle věty první spotřebiteli dále znění těchto obchodních podmínek nebo odkaz na internetové stránky, kde jsou obchodní podmínky uveřejněny. Součástí oznámení podle věty první je dále poučení o právu spotřebitele vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu podle odstavce 1.
Pokud dodavatel elektřiny nebo plynu nesplní některou z povinností uvedených výše nebo nepoučí spotřebitele o právu vypovědět závazek ze smlouvy bez postihu, hledí se na smlouvu po uplynutí doby trvání závazku jako na smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou s cenou za dodávku elektřiny nebo plynu platnou k poslednímu dni trvání závazku ze smlouvy uzavřené na dobu určitou, přičemž smlouvu o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu uzavřenou na dobu neurčitou je možné vypovědět s výpovědní dobou 3 měsíce, která začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení výpovědi.
Zároveň je vhodné mít na paměti, zda spotřebitel neuzavřel smlouvu se zprostředkovatelem v energetických odvětví, který by následně mohl za spotřebitele jednat. Dle § 11m odst. 4 energetického zákona zmocní-li spotřebitel zprostředkovatele nebo držitele licence k uzavření smlouvy o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, ke změně nebo zrušení závazku z takové smlouvy, zmocnění zanikne nejpozději do 12 měsíců ode dne uzavření dohody o zastoupení.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Dobrý den, paní Ghinescuová,
bohužel se nám nepodařilo dohledat pod Vaším jménem a e-mailovou adresou Váš zákaznický účet. Z toho důvodu bychom Vás požádali o Váš EAN nebo zákaznické číslo. Na základě těchto údajů prošetříme nastalou situaci. Děkujeme.
S pozdravem,
tým Yello
Dobrý den, smlouvy je vedeny na mého manžela, J.S., čísla zákazníka jsou *** a ***. Mezitím jste nám oznámili mailem, že výpověď na odběrné místo Chomutov, *** přijímáte, ovšem datum opět nesedí, byť je pro nás přijatelné. K odběrnému místu Prunéřov jste se dosud nevyjádřili. Zavolali jsme dnes na vaši podporu, ale slečna nebyla schopna na dotazy odpovědět a slíbila, že zavolá dne 23.7.24 zpět.
Děkujeme spotřebitelce za doplnění požadovaných údajů. Z důvodu ochrany osobních údajů byly tyto údaje přesunuty do "referenčních údajů", kde jsou viditelné pouze pro účastníky sporu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se mohla ke konkrétnímu případu vyjádřit.
Dobrý den,
děkujeme paní Ghinescuové a dTestu za upozornění na tento případ.
Původní akceptace výpovědí pana Salajky obsahovaly chybně uvedená data ukončení smluv. Tuto skutečnost zákazník dne 9. 7. 2024 telefonicky reklamoval a na základě jeho reklamace jsme akceptace opravili. Pan Salajka od nás již obdržel dokumenty s opravenými daty ukončení smluv: pro odběr EAN 85***92 smlouvu ukončíme k 10. 8. 2024 a pro odběr EAN 85***20 byla smlouva ukončena k 28. 7. 2024. Zákazníce byl také informována naší zákaznickou linkou o těchto změnách.
Ohledně této záležitosti jsme zasílali vyjádření na ERÚ.
Děkujeme za spolupráci a kroky, které vedly k vyřešení této stížnosti.
S pozdravem, tým Yello
Jsme sice rádi, že smlouvy byly ukončeny, bohužel každá k jiným datům, než nám Yello samo telefonicky sdělilo. Dotazovali jsme se emailem ještě dvakrát, ale dodnes nám nikdo neodpověděl. Protože nová data o několik dní nesedí, a protože Yello předalo informace pozdě, nový dodavatel nestihl změnu zpracovat a my nyní na jednom z odběrných míst bez vlastního zavinění musíme odebírat elektřinu bezesmluvně.
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Jestliže spotřebiteli na základě pochybení společnosti vznikne škoda, může ji vymáhat přes náhradu škody. V tomto případě připadá v úvahu náhrada škody vzniklá porušením smlouvy (§ 2913 občanského zákoníku). Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, že společnost pochybila a také, že škoda vznikla právě tímto pochybením.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k vývoji stížnosti mohla vyjádřit.
Dobrý den, děkujeme za zpětnou vazbu a omlouváme se za komplikace spojené s odlišnými daty ukončení smluv. Chybné datum ukončení jsme se zákazníkem řešili a následně opravili, přičemž jsme nová data ukončení zaslali na ERÚ dne 15. 7. 2024. Na základě této stížnosti jsme zákazníky informovali telefonicky i e-mailem s aktualizovanými daty.
Nový dodavatel měl po této úpravě dostatek času na podání žádosti o převzetí odběrného místa. Poslední e-mail, který od zákazníka evidujeme, je z adresy *** ze dne 9. 7. Pokud nás pan Salajka kontaktoval z jiného e-mailu, prosíme o jeho uvedení.
Děkujeme za pochopení a spolupráci.
S pozdravem, tým Yello
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
E-mailovou adresu spotřebitele jsme přesunuli do referenčních údajů, aby nebyla veřejně dostupná. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vyjádření společnosti reagovat.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji Dtestu za pomoc. Bez vás by se ledy nepohnuly. Mrzí mě nesolidnost a vykrucování firmy
Yello