Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#77289Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.07.2024, před 6 měsíci

Eva Velecká

Znění stížnosti

Dne 4.7.2024 jsem zakoupila v Auto ESA ojetý vůz Kia Ceed. Při koupi jsem s sebou měla technika, který vůz řádně prohlédl, také společně se mnou a technikem Esa absolvoval zkušební jízdu. Auto při jízdě nevykazovalo žádnou závadu. Pouze se nám nezdála navigace, ale byli jsme ujištěni, že funguje, akorát se nacházíme v nové průmyslové zóně a je potřeba aktualizovat mapy. Jinak nám byly zodpovězeny veškeré dotazy, byli jsme spokojeni. Cestou domů se však mapy na navigaci vůbec nechytaly, stále ukazovaly Karlovarsko-odtud vůz pochází. U technika v místě bydliště jsme nechali vůz prohlédnout a bylo nám sděleno, že je nefunkční GPS modul. 5.7. jsme hned ráno jeli zpět do bazaru a chtěli nahlásit skrytou závadu. Byl státní svátek a nebyl zde servisní technik, pouze muž, který provádí prohlídky vozů. Vůz prohlédl, dal nám za pravdu a řekl, že máme sepsat reklamaci. To jsem udělala. Dnes mi bylo sděleno, že reklamace je zamítnuta, protože se jedná o ojetý vůz, s jehož stavem jsem byla seznámena. Vůz mi byl prodán jako funkční a nebyla jsem seznámena s tím, že navigace nefunguje, pouze jsme měli aktualizovat mapy- toto nepomohlo. Žádala jsem autobazar o opravu, ale reklamaci zamítli. Jak postupovat?
Děkuji
Eva Velecká


Produkt

Kia Ceed,


Požadované řešení

Žádám o opravu - výměnu GPS modulu, aby mapy a navigace fungovaly.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2024 21:11, před 6 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 14:22, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 13:24, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.