Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu jsem zakoupil zájezd od společnosti Electra Tours, abych v červenci mohl strávit dovolenou se svým synem v hotelu Golden Sands Hotel na Korfu.
Z letiště nás delegát cestovní kanceláře Electra Tours nejprve poslal do hotelu Telemachos. Zde pro nás nebyl žádný volný pokoj a tak jsme museli jet do hotelu Magna Gricia. Zde nás ubytovali až ve 3 hodiny ráno. Večer druhého dne jsme se museli znovu přestěhovat, tentokrát do hotelu Pantheon Hall, který je však mnohem nižší kvality než hotel Golden Sands.
Electra Tours neuznala rozdíl cen mezi hotely Golden Sands a Pantheon, ke které mu jsme došli výpočtem nabízených zájezdů do těchto hotelů přes webovou stránku INVIA (rozdíl činil 4 000,- Kč na osobu, celkem tedy 8 000,- Kč). Od cestovní kanceláře nám bylo nabídnuto odškodné pouze ve výši 1 500,- Kč a to za komplikace způsobené prvního dne zájezdu. Nechtěli mi ukázat potvrzení plateb za hotely Golden Sands a Pantheon. Dále nám napsali, že jestli nepřistoupíme na jejich návrh, budeme muset celý spor řešit soudní cestou.
Kompenzaci pro mě a mého syna v hodnotě 1500,-Kč + (6/7)X 4000,-Kč = 6860,- Kč za rozdíl v cenách a za komplikace během dovolené
|
Tweet |
Pokud cestovní kancelář nedodrží smluvní podmínky, na kterých se dohodla se spotřebitelem a bylo-li kvůli tomuto porušení pokračování zájezdu zajištěno prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, než jakou určuje smlouva (např.: kvalita ubytování), vrátí cestovní kancelář spotřebiteli rozdíl v ceně.
Cestovní kancelář také odpovídá za kvalitu sjednaných služeb bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby. Při porušení povinnosti, za niž odpovídá, nahradí cestovní kancelář spotřebiteli vedle škody na majetku také újmu za narušení dovolené.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zájezdu. Dle této tabulky zákazníkovi přísluší v konkrétním případě sleva 10–25 % za jiný než smluvený hotel (posuzováno dle vzdálenosti).
Spotřebitel by měl nejprve zájezd znovu reklamovat u cestovní kanceláře. Pokud však cestovní kancelář bude trvat na svém zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci služeb, bude nutné domáhat se poskytnutí přiměřené slevy z ceny služeb, náhrady vzniklé škody na majetku, popřípadě rovněž újmy za narušení dovolené (nemajetková újma) soudní občanskoprávní cestou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.