Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Po příjezdu do ubytování a po zjištění, že pokojové zdi pokrývá plíseň, dveře nemají kliku (a další nedostatky) jsme po majiteli požadovali řešení, které skončilo konfliktem z jeho strany, odebráním našich klíčů od pokoje a byli jsme nuceni opustit zaplacené ubytování a hledat ubytování jinde. Booking nepřiznal reklamaci z důvodů- ubytování má již špatné recenezce na nepořádek. Ovšem nejde o nepořádek, ale o skutečnost, že jsme museli ubytování opustit bez náhrady.
Pokoj v Sea La vie Rooms, nabízený Bookingem
Požaduji vrácení peněz majitelem, který lživě uvedl, že reklamaci neuzná, z důvodu příjezdu nesprávného počtu hostů (mohu dokázat opak). V opačném případě refundaci od Bookingu, jako od sprostředkovatele tohoto ubytování.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel ubytování. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace.
Případnou reklamaci ubytování je třeba uplatnit přímo u jejího poskytovatele, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
Dle všeobecných podmínek společnosti Booking.com (Czech Republic) s.r.o. je vhodné se s případnými dotazy nebo stížnostmi obrátit na zákaznický servis společnosti Booking.com s.r.o. Kontaktovat ho můžete ze své rezervace, prostřednictvím aplikace nebo přes Centrum podpory. K co nejrychlejšímu vyřešení problému je vhodné uvést (do stížnosti či k dotazu) a společnosti poskytnout:
- číslo rezervace, kontaktní údaje, PIN kód Booking.com (pokud jej máte) a e-mailovou adresu, kterou jste použili při provádění rezervace,
- stručný popis problému včetně návrhu, jak by vám mohla společnost pomoci,
- veškeré podklady (bankovní výpisy, fotografie, stvrzenky atd.).
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Gorazdova 24, 120 00 Praha 2.
Dále je ve všeobecných podmínkách uvedeno, že pokud spotřebitel žije v České republice a není spokojen s tím, jak jeho stížnost společnost řeší, může podat stížnost oddělení ADR ústředního inspektorátu České obchodní inspekce (e-mail: adr@coi.cz, https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Tato služba je bezplatná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.