Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#77295Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2024, před 6 měsíci

Zdeněk Šťastný

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 21.1.2024 jsme v XXXLutz zakoupili kuchyňskou linku včetně spotřebičů za 304.200,-Kč.Kuchyň včetně spotřebičů byla techniky společnosti XXXLutz nainstalována 4.4.2024.Trouba se první dva měsíce nepoužívala poněvadž jsme nepobývali pravidelně.Každopádně od prvního použití při každém použití na skle kondenzuje voda což je v pořádku.Bohužel v této troubě voda stéká po skle do šuplíků pod troubou a logicky je ničí.Na podlaze je nutné mít hadr poněvadž voda stéká i na i tam.Voda stéká také pod troubu a skříňka pod ní rezne a v brzké budoucnosti shnije...Dne 20.6.2024 jsme proto uplatnili reklamaci a XXXLutz poslal technika, který troubu vyndal opravil jakousi izolaci troubu zandal,přeměřil teploty v troubě a poučil o způsobu zacházení s tímto výrobkem a to bylo vše...Problém vyřešen samozřejmě není a přetrvává tudíž jsme reklamovali znovu a bylo nám oznámeno, že problém byl vyřešen a reklamace se zamítá.


Produkt

Číslo objednávky:LTG166,Candy multifunkční trouba FCM825NR,artiklové číslo ***


Požadované řešení

Požadujeme výměnu stávající trouby za troubu, která je určena do stávajícího vestavného systému.Jsme ochotni a rádi si připlatíme za troubu, která je vhodná do takových vestavných skříní.Stávající nám byla na prodejně vřele doporučena.Celá kuchyň stála(alespoň pro nás)nemalé peníze a čekali bychom odbornou práci, když toto svěří člověk odborníkům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2024 13:03, před 6 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Pokud nebylo spotřebiteli dodáno řádné odůvodnění zamítnutí reklamace, mohl by od smlouvy odstoupit.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Jestliže vada na věci přetrvává, máme za to, že v tomto případě by se i mohlo jednat o nevyřízení reklamace řádně. Spotřebitel by v takovém případě mohl od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 2171 odst. 1 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2024 20:59, před 4 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.