Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý deň.
Dňa 5.7.2024 som si u vás objednal zájazd do Egypta č.z. *** splatnosť som mal 7.7.2024 suma my bola vyčíslená na 94030 korun českých 6.6.2024 som volal do cestovnej kancelárie že neviem preposlat uvedenú sumu v českých korunách po dohode s pani z cestovnej kancelárie sme sa dohodli že pôjdem do banky a peniaze pošlem cez banku 7.7.2024 som poslal sumu 3735,89€ ktorá zodpovedala sume 94030 korún českých ,prikladám doklad o úhrade 8.7.2024 vám bola pripísaná suma na účet v menšej hodnote 90 640,16 CZK, na čo som niekoľko krát telefonicky informoval vašu spoločnosť. Po upozornení my cestovná kancelária oznámila že pokiaľ neuhradim rozdiel ktorý vám chyba bude zájazd stornovaný nevie kde nastala chyba ale ja som uhradil požadovanú sumu celú na vás účet
Sprostredkovateľ bol P.S. ktorý mi mohol ponúknuť sumu na úhradu v eurách nakoľko som už cez vašu cestovnú kanceláriu platil zájazd v eurách prikladám dokument
Za skóre vybavenie vopred ďakujem
Čmarada Robert
image0.png 90 640,16 CZK,image1.png 90 640,16 CZK,
image0.png 191222710
Čo najskoršie vybavenie a ako mám ďalej postupovať?
|
Tweet |
Jestliže byla smlouva uzavřena na určitou částku v určité měně, je třeba tuto částku uhradit přesně v požadované měně. Jelikož z popisu stížnosti vyplývá, že spotřebitel zasílal na účet vedený v českých korunách částku v jiné měně, nejspíše tak vzhledem ke směnnému kurzu došlo ke vzniku rozdílu mezi požadovanou částkou a částkou uhrazenou.
Pokud by se však strany domluvily mimo uvedenou částku ve smlouvě (měna - CZK), že spotřebitel splní závazek i tak, že cenu uhradí v určité výši v eurech, neměla by následně společnost po spotřebiteli požadovat uhrazení rozdílu.
Mimo výše uvedené by mohl být rozdíl v sumě zapříčiněný i možnými poplatky účtovanými bankou (např. za větší převod peněžních prostředků či za směnu měny). Jestliže by se jednalo o poplatek účtovaný ze strany banky, domníváme se, že by spotřebitel byl povinen doplatit vzniklý rozdíl cestovní kanceláři.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.