Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
12/6/2024 jsem zaplatil Kč 29 462 na účet č. 2058670102/2600 za letenky rezervace HFHPKS.
Za 5 dní mi byla rezervace zrušena pro nezaplacení. Poslal jsem reklamaci (číslo viz výše), přiložil jsem potvrzení o platbě od Fio banky.
Dne 23/6/2024 jsem obdržel email od WissAir
(customerrelations8@customerservices.wizzair.com), že platbu dohledali a že mi částka bude vrácena na můj účet. Veškerá data - číslo účtu, IBAN atd. jsem jim sdělil. Do dnešního dne mí částka nebyla vrácena a u reklamace je stále uvedeno - řeší se. Co se řeší, když platba byla nalezena a identifikována?
Petr Vošta
nespárovaná platba, nevrácení peněz
Žádám o okamžité vrácení částky Kč 29 642 na účet u FIO banky č. *** (***)
|
Tweet |
Jestliže společnost přislíbila vrácení peněžních prostředků na účet spotřebitele za neprovedenou rezervaci, měla taktéž tak učinit. Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit peníze za letenku, musí tak učinit stejnou formou, jakou byla letenka zaplacena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Společnost je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: BUD International Airport Building 221 H-1185, Budapešť, Maďarsko.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.