Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamovaná tříkolka distribuovaná Třeboní, do pobočky v Osečné, kde byla zakoupená za 35900,- Kč. Během používání se objevilo mnoho problémů, které se museli řešit servisní cestou a to 24 x. Nejdramatičtější problém nastal, když po čtyřměsíčním používání došlo k silnému bušení v zadní části tříkolky (kolem diferenciálu)a bylo nám servisním technikem doporučeno zajet přímo do Třeboně a že bychom návštěvu mohli využít ke koupi náhradních dílu. Toto jsme akceptovali z České Lípy a do Třeboně jsme se telefonicky ohlásili. Překvapení pro nás bylo, že o ničem nevědí a pan Soukal začal zjišťovat možnost, aby se na tříkolku podívali. Došlo k dohodě, že se na to podívají, ale že to nebude na počkání. Odjeli jsme z Třeboně do České Lípy a pro opravenou jsme se vrátili následující dny. Zde se vytvořilo neseriózní jednání společnosti, protože tříkolka je ještě dnes v záruce, tak tehdy cca 5. září 2014 jsme za uvedení tříkolky do stavu schopnosti museli zaplatit 1242,- Kč. Dodnes nevráceno! Pokračujeme z dalšími potížemi. Došlo k nalomení levého pantu sedačky. Pant se uvolnil úplně a při celkovém ulomení vylomil část karoserie. Žádáme o odstoupení od kupní smlouvy, ale nebylo nám vyhověno. Jedině tříkolku v Osečné odkoupí za 12000,- Kč. Nepřijímáme a obracíme se ČOI a dozvídáme se, abychom se obrátili na soudního znalce. To máme už za sebou a nyní se nemůžeme rozhodnout, kam máme protokol zaslat. Do Osečné coby prodejci nebo do Třeboně jako distributorovi? Nebo oběma, ale aby nám oba nezákonně jednající subjekty nevrátili každý 359000,-Kč. Podle nás by měli vrátit cenu za tříkolku a 3000,- Kč za znalecký posudek! Jak je donutit? Všem bylo řečeno, že když nedojde k dohodě požádáme o posudek soudního znalce popřípadě budeme pokračovat soudní cestou, tak žádná snaha smírnou cestou nenastala. Zakoupili jsme s manželkou elektrickou tříkolku s možností použivat ji osobami s tělesným postižením. Ke koupi došlo 1. května 2014. Vzhledem, že já jako manžel jsem tělesně postižen (jsem držitelem průkazu ZTP-P) a na přemisťování by měl být výborný, kdy Poradíte?
Tříkolka de LUXE
Představa naplnění reklamace by mělo dojít k odstoupení od kupní smlouvy s vrácením 35900,- Kč včetně poplatku 3000,- Kč za znalecký posudek. Bylo by také povoleno, tříkolku vyměnit, ale výběr umožnit z několika kusů a i zde vrácení 3000,- Kč za znalecký posudek.
|
Tweet |
Správným adresátem reklamace je zásadně prodávající (podnikatel, se kterým spotřebitel uzavřel kupní smlouvu ohledně reklamovaného zboží). Ten je povinen převzít zboží k reklamaci. Jedinou výjimkou je situace uvedená v § 2172 občanského zákoníku, kdy prodávající v záručním listě určí jiného podnikatele (obvykle značkovou opravnu), který je povinen opravu provést namísto prodávajícího.
Takto určený záruční servis je povinen kupující využít tehdy, jestliže je záruční servis umístěn v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším. To znamená, že pokud je záruční servis pro kupujícího vzdálenější než provozovna prodávajícího, může kupující v takovém případě uplatnit reklamaci u prodávajícího, a nikoli v záručním servisu.
Záruční servis je však určen pouze k provedení opravy. Pokud má spotřebitel ze zákona nárok na výměnu zboží za nové nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny za vadné zboží a toto právo hodlá uplatnit, měl by tak výlučně učinit u prodávajícího, neboť záruční servis není k této transakci příslušný.
Povinností prodejce je reklamaci posoudit a rozhodnout o ní. Pokud spotřebitel s vyřízením reklamace nesouhlasí a závěr prodejce rozporuje znaleckým posudkem, který vyšel v jeho prospěch, má právo na odstoupení od smlouvy z důvodu, že prodejce nevyřídil reklamaci včas a řádně, což prokazuje přiloženým posudkem.
V případě, že znalecký posudek vyjde pro spotřebitele kladně, má spotřebitel právo na uhrazení znalečného, stejně jako na uhrazení všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací.
Pokud by prodávající nerespektoval závěry znaleckého posudku, bude vhodné a účelné se domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou. Podáním žaloby k soudu je pravděpodobné, že prodávajícímu vzniknou vyšší náklady.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.