Společnost


ABOUT YOU SE & Co. KG

Počet nahlášených stížností:75
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

28%
72%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#77320Zadržování refundace za vrácené zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.07.2024, před 6 měsíci

Nikola Zedníčková

Znění stížnosti

Dne 12.5.2024 jsem udělala objednávku u této společnosti, kterou mi dodali bez potřebných podkladů k vrácení. Platila jsem na dobírku a dodáno mi bylo Zásilkovnou do Z-boxu. Kontaktovala jsem jejich centrum pomoci, bylo mi sděleno, jak mám postupovat (sepsat vratku na papír, přiložit do balíku a odeslat zpět). Učinila jsem tak a vrátila balíček. Ani po 14 dnech mi nevrátili peníze, kontaktovala jsem znovu zákaznickou podporu, bylo mi sděleno, že zboží dorazilo a chtěli ode mne další papír s mým prohlášením, že jsem zboží vrátila a dokonce výpis z mého účtu, že jsem skutečně zaplatila... Vše jsem jim poslala a teď je to téměř dva měsíce a stále mi nevrátili požadovanou částku, která činí 7223 Kč. Kontaktoval jsem je několikrát a zákaznická podpora se mnou nekomunikuje adekvátně. Komunikují se mnou naprosto povrchně a naučenými větami a ani na předžalobní výzvu mi nereagují jinak, než tím, že postoupili můj e-mail na další oddělení. Chtěla jsem od nich kontakt na jejich finanční odd. nebo někoho kompetentního, kdo to konečně vyřeší a odmítají mi sdělit jakékoliv informace, s tím, že se jedná o interní informace, které zákazníkovi nesdělí. Na e-mail mi pokaždé odepisuje někdo jiný, což asi přidává zmatku. Peníze stále zadržují bez udání důvodu. Taktéž mi bylo sděleno, že jejich finanční oddělení může vratku vyřizovat, jak dlouho chce, což se dle mého názoru už rozchází i s občanským zákoníkem ČR, kde jsem se dočetla, že by peníze za vrácené zboží měly být vráceny nejpozději do 14 dnů od vrácení. Již nevím, co mám dělat a na koho se obrátit. Zaslala jsem jim již předžalobní výzvu a žalobu opravdu podám, pokud se mnou nezačnou komunikovat a nevrátí mi peníze.


Produkt

about you curvy sukně kim ve vel. 54 (č. AYC0751001000005), about you curvy sukně waverly ve vel. 54 (č. AYC0806001000005), evoked úpletové šaty gardea ve vel. 54 (EVK0436001000006), about you curvy tričko nanni ve vel. 52 (č. AYC0328002000010), we fashion sukně ve vel. 44 (č. WEFbr4r001000001), we fahion sukně ve vel. 52 (č. WEFbr4r002000005), vero moda curve vesta sally ve vel. 52 (č. VMC8278002000005), Guido maria kretschmer curvy sukně maribell ve vel. 52 (č. GMC1161001000004), about you curvy šaty shelly ve vel. 54 (č. AYC0804001000005), urban classic tričko ve vel. 5XL (č. UCL5042001000009)


Požadované řešení

Okamžité navrácení refundace na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2024 09:32, před 6 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2024 14:16, před 3 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2024 13:20, před měsícem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.