Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Po dvouletém občasném požívání pila Ole mac GS 520 přestala startovat. Důvod byl jasný i pro mě amatera. Nešel benzín do motoru. Poznal jsem to, jelikož benzín se neobjevoval v tlakovacím průhledném tlačítku. Odnesl jsem do pobočky Mountfield v Liberci, kde mi za opravili pilu tím, že ji vyčistily za 1560kč. Po asi 20 minutách práce mi opět přestala fungovat kvůli stejnému problému. Opět jsem ji odnesl na pobočku, kde si technik pilu převzal s tím, že je to jasné a opravu lze reklamovat. Následně cca po 7 dnech volal opravář, že je to vypadlá palivová hadička do motoru. Že je to slabina pily, že je špatná a vypadává. Vymění ji a cena 109Kč. Následně mi přišel email, že se reklamace opravy neuznává a mám zaplatit hadičku i práci opět! Když opravář o problému věděl, proč to nevyměnil hned na poprvé a proč při reklamaci opravy mám opět za vše platit? Odpovědi jsem se nedočkal. Nechci již žádný výrobek od firmy Mountfield.
Motorová pila Oleo mac Pila GS 520
Špatná oprava řešená reklamací by měla být zdarma.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele. Oprava v rámci reklamačního procesu musí být prodávajícím vyřízena bezplatně.
Na základě uvedeného popisu se však domníváme, že se nejednalo o reklamaci v době dvou let od převzetí, a šlo tak o opravu mimozáruční. Uzavřenou smlouvu o opravě věci by bylo v takovém případě nutné kvalifikovat jako smlouvu o dílo ve smyslu § 2586 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Pro smlouvu o dílo platí, že cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.