Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.8.2015 jsem posílala na opravu displeje mobily (Lenovo p780-jeden má rozbitý displej a z druhého nefunkčního se displej vymění)zakoupené u Ing. Petra Studničky, Here-Shop ,Velenická 524/95 , Plzeň, 326 00.
Podle emailové komunikace pana Studničky jsem dne 28.8.2015 zaslala mobil na adresu HereShopu.
A 1.9.2015 objednala nový telefon Elephone G2(64 bit, 4G LTE, Android 5, dual sim, české menu, bílý HS-G2W )za 3 187 Kč.
Od té doby pan Studnička přestal komunikovat. Neoznámil mě ani zda, a jak bude oprava vyřízena. Sáma jsem se snažila aktivně s panem Studničkou spojit, ale ani po
desítkách telefonických pokusů jsem neuspěla. Pan Studničkamá nedostupný telefon a na zprávy nebo e-maily nereaguje. Tuto skutečnost jsem si ověřila i na hodnoceních na facebooku a internetu, kde jsou desítky nespokojených zákazníků.
S pozdravem Nováková
1. dva telefony Lenovo p780-erná barva a Elephone (64 bit, 4G LTE, Android 5, dual sim, české menu, bílý HS-G2W
Požaduji buď opravu telefonu a nebo jeho vrácení. U nově objednaného telefonu zaslání na příslušnou adresu a nebo vrácení peněz na účet.
|
Tweet |
Kupní smlouva ohledně nového telefonu Elephone G2 byla uzavřena. Spotřebitelka zaplatila kupní cenu objednaného zboží. Prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží.
Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 občanského zákoníku). Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku Ministerstva spravedlnosti, popřípadě na jiné korespondenční adrese uvedené prodejcem. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, popř. odstoupení od smlouvy, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
Co se týče zaslání telefonů k opravě, není ze stížnosti zcela zřejmé, zda se jedná o záruční opravu telefonu v rámci uplatněné reklamace (pak má podnikatel zákonnou lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace, včetně odstranění vady, pokud v této lhůtě nebude reklamace vyřízena, spotřebiteli vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy) či zda se jedná o placenou opravu.
Při provádění placené opravy se jedná o smlouvu o dílo a platí, že chybí-li ve smlouvě termín dokončení opravy a současně i uplynula doba podle spotřebitele přiměřená k jejímu provedení, je nutné povinnou stranu o plnění požádat na základě výzvy k plnění. Nebude-li výzva k plnění úspěšná, dostává se povinná strana do prodlení.
Pokud tedy spotřebitelka poskytla zhotoviteli tzv. dodatečnou lhůtu k provedení díla, nejlépe písemnou formou stanovením zhotoviteli konkrétního termínu, ke kterému má být dílo provedeno, a pokud se tak nestane, má spotřebitelka právo od smlouvy o dílo odstoupit. Jestliže tímto prodlením vznikly nějaké náklady, má spotřebitelka právo na jejich úhradu, avšak pouze ve výši "nutných nákladů".
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření o stavu stížnosti.
"Dobrý den, dnes mi od pána přišel nový objednaný telefon Elephone G2- tam je vše v pořádku. Ale u telefonu Lenovo p780(které mělo rozbitý displej, pán ho sice vyměnil), ale telefon teď nejde zapnout, ani po nabíjení. A p. Studnička opět nezvedá telefon a nereaguje na emaily."
Byla-li škoda na výrobku způsobena během opravy, odpovídá za ní prodávající. V takovém případě je nutné prokázat, že újma vznikla během opravy a ke škodě by nedošlo i jinak. K tomu by mohl posloužit reklamační protokol, neboť při převzetí zboží do reklamace se dokumentuje stav tohoto zboží.
Jak již bylo zmíněno výše, nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zvolit prokazatelnou písemnou formu.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Panu Studničkovi jsem posílala doporučeně 16.9. dopis, ve kterém jsem ho prosila o stav reklamace a jeho kontaktování-dopis se mi dnes vrátil. Dne 30.9. jsem mu posílala další doporučený dopis na adresu Here-shopu.cz, že telefon Lenovo p780 je nejde zapnout a telefon Elephone G2 fungoval 1 den, poté se vypnul a nejde taktéž zapnout. V dopisu jsem uvedla na sebe emailovou adresu a i telefon. Dodnes žádná odpověď."
Pokud prodávající nereaguje na zaslané výzvy, doporučujeme spotřebitelce vyhledat právní služby a svá práva začít vymáhat soudní cestou. Seznam advokátů je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.