Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Jsem držitelem zákaznické karty Kaufland Card, zaregistrovaným v mobilní aplikaci Kaufland. Obvykle nakupuji v hypermarketu v Praze 4, Lhotecké 2109.
Jelikož jsem opakovaně zjistil, že mi v prodejně nebyla odečtena aktivovaná sleva, začal jsem si jednak kontrolovat, zda je mnou uplatňovaný kupón na slevu řádně aktivován, a na paragonech kontrolovat její zaúčtování.
Problémy přetrvávají, ale já je ihned reklamuji. Postup personálu je pokaždé následující:
1) Od tvrzení, že jsem neměl/nemohl mít kupón na slevu aktivovaný, až po, vyjádření, že jsem si aktivoval až po zaplacení, že systém je spolehlivý.
2) Chyba je na mé straně, sleva se netýká mnou zakoupeného zboží.
3) Personál prodejny nemá s kartovým systémem a jeho benefity nic společného, sepsat se mnou reklamaci na jeho problémy nemůže/nic na to nemá zavedeno a není k tomu ani kompetentní.
4) Musím si to s "Centrálou" vyřídit sám.
5) Body 1 až 4 se opakují. Dokonce jsem dostal telefonní číslo, které ale nikdo nebral.
6) Při následném výskytu téhož problému jsem trval na přivolání vedoucího manažera prodejny. Byl velmi vstřícný, ale marně se snažil (v mé přítomnosti) dovolat někam, kde předpokládal odbornou pomoc. Nakonec navrhl řešení, které mi vyhovovalo, a jako kompenzaci vzniklé újmy jsem přijal několik dárkových poukázek v hodnotě 50,- Kč/ks, obvyklých jako náhrada za čekání u pokladny, překračující dobu 5 minut).
7) Včera, tj. 12.7.2024, po 12:14 hod., (viz paragon - ze dvou aktivovaných kupónů byl zohledněn pouze kupón pro slevu na toaletní papíry, ale kupón na slevu sušených plodů a ořechů zohledněn nebyl). Moje reklamace proběhla shodně s body 1 až 4. Pouze s tím rozdílem, že již před příchodem mnou požadovaného vedoucího manažera hypermarketu počal sám personál u dalších zákazníků ověřovat, zda jim jsou aktivované slevy řádně zaúčtovány. Zjistili nějaký problém, na jehož základě si pak pan manažer na svém vlastním mobilu aktivoval kupón pro 30% slevu na sušené plody a ořechy, ale ani jemu nefungovala. V mé přítomnosti chtěl řešení konzultovat, ale nikdo mu to nebral. Informoval mne, že mohu nákup stornovat, což jsem odmítl. Po vzájemné dohodě učinil záznam o problému na pokladní paragon a k němu otiskl razítko prodejny (viz sken v příloze) + jsem dostal jednu dárkovou poukázku (viz výše), za zdržení. Doba řešení problému na místě ale překročila půl hodiny, a další čas mě stojí následné vypořádání (např. zpracování stížnosti).
Sleva, která mi nebyla poskytnuta, činí 269,50 Kč.
uvedeno v předmětu/popisu stížnosti
Okamžitá revize spolehlivosti systému a odstranění závad,
okamžitá opatření k nápravě dopadů + zavedení možnosti průkazného podání reklamace/stížnosti zákazníkem v prodejně,
|
Tweet |
V popsaném případě je vhodné a účelné směřovat dotazy a stížnosti přímo na společnost Kaufland Česká republika v. o. s.
Informace o ceně by spotřebiteli měla být sdělena tak, aby měl možnost se seznámit s cenou v dostatečném předstihu před jeho koupí. Podnikatel je tudíž povinen zřetelně označit zboží cenou nebo jiným vhodným způsobem zpřístupnit informaci o ceně zboží. Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou (např. i v aplikaci), je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání.
Jestliže tedy spotřebitel splní všechny podmínky pro nárok na uplatnění kuponu (např. mít kupon v aplikaci aktivní apod.), je společnost povinna mu zboží prodat za cenu v kuponu uvedenou. V opačném případě může kupující účtenku reklamovat.
Výsledkem takové reklamace by mělo být vrácení rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.