Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
7.7.2024 jsme si objednali Americkou lednici GORENJE NRS9182VB a zároveň s tím i nabídku Kompletní doručení až do bytu (alzaExpres) za poplatek 699.- Kč, vše jsme zaplatili kartou ihned.
10.7.2024 lednici přivezli dva mladíci. Již od počátku jeden z nich byl velmi arogantní a neprofesionální. Bydlíme v panelovém domě ve třetím patře, ale máme zde výtah. Bohužel se lednice s obalem do výtahu nevešla. Manžel nabídl, že na vlastní riziko i s tím, že jim to podepíše, částečně obal odstraníme, aby se lednice do výtahu vešla. Mladík to odmítl, lednici nechal před výtahem, pouze si vyfotil natržený karton po straně obalu, který roztrhl, když "rval" lednici do výtahu, poté chtěl podepsat list o převzetí, když jsem mu vysvětlovala, že máme zaplacenou celkovou nabídku, řekl, že ho to nezajímá a že si nemáme do bytovky objednávat takovou lednici - smutné či veselé? - říkat mi, co si mám objednat? Napsala jsem na příjmový doklad, že odmítli výnos, oni sedli do auta a odjeli. Ani zmínka či otázka, zda chceme odvézt starý spotřebič :-(
Ve finále jsme s manželem, přestože je nám oběma přes 60, lednici částečně rozbalili a dostali sami do výtahu a odvezli i zapojili. Starý spotřebič i obaly od nového jsme si také vyvezli sami.
Ihned jsme volali na operátora Alzy, kde jsme jim vše sdělili a bylo nám řečeno, že naši stížnost předají a ještě se ozvou. Nikdo již nevolal, pak přišel email, kde nám byla nabídnuta kompenzace 300.- Kč a odvoz starého spotřebiče 12.7., a ejhle, opět se nikdo neozval.
Výsledkem je, že požadujeme poplatek 699.- Kč za doplňující nesplněnou nabídku vrátit zpět.
americká lednice GORENJE NRS9182VB / nabídka alzaExpres (viz výše)
poplatek 699.- Kč vrátit zpět
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel službu objednal a zaplatil, je společnost povinna službu poskytnout. Pokud tak neučiní, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Veškeré informace jsem Vám na základě telefonického hovoru v tuto chvlí již zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Pokud bude vyřízení takto v pořádku, prosím Vás případě o předání případu k uzavření. Předem Vám děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Hodnocení: