Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes 15.7.2024 jsme chtěli s manželkou uplatnit voucher, který jsme dostali od rodiny minulý rok, voucher jsme uplatňovali 22. 4. 2024 a jeho platnost byla do 30. 6. 2024, už to byl pro nás problém, protože střelnice měla volný termín jednou nebo dvakrát za měsíc, z toho již byly některé termíny zaplněny.
Voucher jsme si tedy museli prodloužit, ať ho vůbec uplatníme a měli napsali nám, že si můžou účtovat za propadlý voucher.
Z voucheru jsem si vybavoval, že bylo napsáno, že nám stačí mít ho pouze online. Po poslání voucheru od rodiny (pro kontrolu, že se nepletu) je zde psano: Doporučení: Na střelnici přineste vytištěný voucher. V místě konání je velice špatný signál. Případně u sebe mějte alespoň kód voucheru a druh balíčku.
Dále jsme voucher měli tedy pouze online a po potvrzení rezervace od rezervace@strileni.com na mailu měli psáno: V případě, že se nedostavíte na střelnici v určený den, nebo se dostavíte pozdě - kupon propadá bez náhrady.
Na rezervovanou akci doporučujeme se dostavit cca 15 min před začátkem.
Toto byla poslední komunikace se střelnicí před termínem.
Jelikož jsme řešili hlídání nemocné dcery, dorazili jsme přesně na začátek konání akce, což bylo 13:44 hodin, ve 13:45 hodin byla oficiálně rezervace. V mailu kromě tohoto doporučení jsme již nic dalšího neměli.
Ještě před námi přišel na střelnici nějaký pan, kde stála skupinka lidi s "instruktorem", který pana poslal před námi pryč, to stejné řekl i nám, ptal jsem se, kde je problém, že jsme tu na čas rezervace, sdělil nám, že jsme měli přijít o 15 minut předem, že už řekl bezpečnostní pokyny a že už nás nevezme, že s sebou musíme mít vytištěný voucher, na kterém je to napsáno. Já jsem mu řekl, že mám kód voucheru vyfocený z mailu, což mu nestačilo, dále jsem mu sdělil, že jsem u Policie ČR 8 let a klidně si manželku vezmu na starost, bezpečnostní pokyny ze střelnice znám, také mu to nestačilo, začal mluvit něco o tom (asi 3x za sebou), že mám jít příkladem, což bylo v danou chvíli úplně zcestné, žádná normální domluva. Za krátkou chvíli jsme řekli na shledanou a jeli pryč.
Z komunikace je tedy dost matoucí, které tvrzení je platné a které platné není. Logicky vycházíme z poslední komunikace, jelikož se samotné pravidla areálu, podniků a jiných podobných firem mění, výtisk papíru že slevomatu před vánocemi 2023 fakt ne, poslední komunikace je tedy jen doporučení přijít 15 minut předem. Význam slova doporučujeme mi tedy asi uchází. Stejně tak jako v jednom případě mít vytisknutý voucher a v dalším zase ne, už jenom to, že máte rezervaci na nějaký čas a začíná se o 15 minut dříve? Přijít o 15 minut dříve na cvičení kvůli převlečení pochopím, ale tohle jsem nikdy nezažil..
Voucher: Střelecký balíček Duo Argentinum (9 zbraní a 76 nábojů) kód voucheru ***
Žádáme o vrácení peněz za voucher tomu, kdo ho zaplatil, můžu sdělit jeho údaje. Naše náboje předpokládám nikdo nevystřílel.
O náhradní termín fakt nemáme zájem, snažili jsme se chovat slušně a normálně argumentovat, se vznětlivým "panem instruktorem" se potkat nechceme.
|
Tweet |
Slevomat.cz, s.r.o. podle svých obchodních podmínek vystupuje jako zprostředkovatel uzavření smlouvy.
Jestliže na voucheru bylo uvedeno, že k prokázání rezervace stačí mít u sebe pouze kód z voucheru, neměl být spotřebitel následně odmítnut z důvodu neprokázání se vytištěným voucherem. Zároveň máme za to, že pokud je v instrukcích uvedeno, že se pouze doporučuje spotřebiteli dostavit se na střelnici 15 minut před zarezervovaným termínem, nemělo by následně dojít k odmítnutí spotřebitele z důvodu nedostavení se včas, jestliže je v uvedený termín na místě (tj. v tomto případě 13:45 hod.).
Propadnutí rezervace z důvodu - nedostavení se 15 minut před zarezervovaným termínem - by bylo možné pouze v případě, kdyby bylo v instrukcích jasně řečeno, že tato rezerva času je nutná k proškolení spotřebitele ohledně manipulace se zbraní, a bez takového proškolení není možné spotřebitele na střelnici pustit.
Propadnutí voucheru se nám v tomto případě jeví jako nepřiměřený následek nedodržení doporučení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
voucher bylo možné využít celkem na 17 střelnicích. Je pochopitelné, že jste ho chtěli uplatnit na té, která Vám byla nejblíže, ale může se stát, že právě tato střelnice bude mít v nabídce již jen pár dostupných termínů, případně už budou všechny termíny zarezervované. V takových případech je možné rezervaci provést na jiné ze zbývajících střelnic.
Pokud si zákazník nevybere a rozhodne se voucher nevyužít, může jej následně kupující refundovat. To znamená, že za propadlý a nevyužitý voucher dostane zaplacenou částku v plné výši zpět formou kreditů, které může využít na další nákup na Slevomatu. Refundace má pevně stanovená pravidla, která jsou uvedena na našich stránkách.
Slevomat nenabízí a nikdy nenabízel individuální prodloužení platnosti voucheru. V tomto případě tuto možnost nabízí přímý poskytovatel. Dojde tím k uplatnění voucheru ze Slevomatu a dále je již vše pouze v kompetenci poskytovatele. Zákazník je na tuto skutečnost dostatečně upozorněn. Při prodlužování voucheru na stránkách poskytovatele je uveden tento text:
„Zadejte prosím kód voucheru, který chcete prodloužit, a svoji e-mailovou adresu. Pokud zadáte nesprávný kód voucheru žádost nebude vyřízena. Beru na vědomí, že prodloužením zaniká možnost refundace a na základě žádosti - odesláním souhlasíte, že voucher bude uplatněn na Slevomatu.“
Po vyplnění potřebných údajů musí zákazník zaškrtnout dvě políčka s následujícím textem, jinak nebude žádost o prodloužení odeslána:
„Souhlasím s obchodními podmínkami a užitím osobních údajů v souladu s pravidly GDPR“
„Beru na vědomí, že prodloužením zaniká možnost refundace a voucher bude uplatněn na Slevomatu“
V tuto chvíli byl voucher uplatněn a jakékoliv případné komplikace či stížnosti by měly být řešeny přímo s poskytovatelem.
Jelikož ale byla Vaše stížnost směřována Slevomatu, vyjádřím se také k propadnutí rezervace při pozdním příchodu. Na voucheru je přímo uvedena tato informace:
„Na střelnici se dostavte 15 minut před rezervovaným termínem kvůli zapsání a školení bezpečnosti. Bez školení bezpečnosti nemůžete být vpuštěni na střelnici.“
A poté ještě jednou o něco níže:
„Na rezervovaný termín se dostavte včas (15 min. předem), abyste stihli školení bezpečnosti. Při pozdním příchodu voucher bez náhrady propadá, bude brán jako uplatněný a nelze jej již stornovat ani refundovat.“
Z naší strany je tedy zákazník na tuto skutečnost dostatečně upozorněn.
Děkuji Vám za pochopení a přeji hezký den.
Martin, Slevomat.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a upřesnění skutkového stavu.
Přestože pro spotřebitele může být matoucí povinnost příchodu před objednaným časem, byl v případě, že je tato informace skutečně uvedena na voucheru, jak uvádí společnost, dle našeho názoru řádně informován. Vzhledem k tomu, že tato informace obsahovala i následek pozdního příchodu, je dle našeho názoru v souladu se zákonem i smluvními podmínkami. Jedná se však o náš nezávazný právní názor, přičemž jiné orgány (ČOI, soud) mohou být jiného názoru.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na vývoj stížnosti reagovat a případně uvést, zda využije některého z alternativních řešení (např. mimosoudní řešení sporu při ČOI).
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za názor dTestu, tady to asi nevyřešíme, každopádně nesouhlasím a stále zastávám názor stejný, jelikož mi přijde dost blbé si alibisticky myslet, že se každý bude řídit voucherem, který je klidně 6 měsíců starý, uplatní ho a následně řeší věc pouze elektronicky, kde je napsáno zase něco jiného a navíc aktuálního... Praktika, jak ušetřit za náboje za někoho jako my nebo taky další, kteří nepřišli o 15 minut dříve. Už jen rezervační systém by kvůli tomu měl být přesně posunut o těch zmíněných 15minut, ale asi to je složité, přeci jen ve voucheru jsme na to byli "dostatečně" upozorněni.