Společnost


Zefyros, SE

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7740Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 17 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2015, před 9 lety

Pavlína Čapková

Znění stížnosti

V červnu jsem si od této společnosti koupila tablet Colorovo City Tab Lite 3G GPS 2.0 Duo na splátky.Po 3 měsících užívání se mi uvolnila krytka, která se odnímá při výměně SIM karet a došlo k její ztrátě. Kontaktovala jsem zákaznickou linku společnosti, tam mi ale bylo sděleno, že nemohou tuto reklamaci uznat z toho důvodu, že zboží je nekompletní a krytky jako náhradní díl nevedou. Mám obavu, že bez této krytky mi tablet brzy přestane fungovat. Proto bych chtěla tuto situaci nějak řešit co nejdříve. Zboží zatím zaplacené není, jsou uhrazeny pouze 3 splátky.


Produkt

Colorovo City Tab Lite 3G GPS 2.0 Duo


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jde o neopravitelnou závadu bych chtěla dosáhnout zrušení smlouvy o splátkovém prodeji a já vrátím zboží prodejci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2015 13:31, před 9 lety

Prodávající při koupi zboží spotřebiteli odpovídá, že věc nemá při převzetí vady. Na vadné zboží zakoupené v obchodě může spotřebitel v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí uplatnit reklamaci. Pokud se vada objeví v prvních šesti měsících od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Pokud je v této době zboží reklamováno, prodávající musí prokázat, že zboží nebylo již při prodeji vadné.

Prodávající je povinen zboží přijmout k reklamaci v každé své provozovně, pokud k vyřízení reklamace neurčil třetí osobu. Uplatnil-li spotřebitel právo na reklamaci výrobku, má prodávající povinnost vydat spotřebiteli potvrzení, v němž bude uvedeno datum, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a pokud prodávající ihned rozhodne o vyřízení reklamace, tak potvrdí spotřebiteli datum a způsob vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s důvody zamítnutí nesouhlasí, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, se kterým má možnost nastalou situaci konzultovat a případně mu zadat vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou a nechat si kopii tohoto dopisu) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Byl-li pro zakoupení zboží sjednán úvěr, je takový úvěr vázaný s kupní smlouvou. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, zaniká též smlouva o tomto vázaném úvěru. Strany si následně vrátí to, co plnily.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 15:01, před 9 lety

Společnost nám prostřednictvím emailu zaslala následující vyjádření:

Dobrý den,

k uvedené stížnosti zákaznice uvádíme, že zákaznice u naší firmy doposud výrobek nereklamovala. V případě, že by tak učinila, v souladu se zákonem bychom reklamaci vyřídili.
Dále uvádíme, že zákaznice vznesla dotaz, zda ztráta části výrobku je považováno za vadu, na což jsme jí odpověděli, že toto za vadu považováno nebývá.

S pozdravem
Hedlová, zákaznické centrum

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku a ta má možnost se k případu dále vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.9.2015 07:42, před 9 lety


Pavlína Čapková

Dobrý den,
děkuji za info. Zaslání zboží k reklamaci mi bránilo pouze vyjádření vaší zákaznické linky, které vyznělo k reklamaci dopředu odmítavě. Ráda bych se vyhnula vynakládání prostředků za poštovné, když firma dopředu ví, že tuto reklamaci neuzná. Nicméně budu tedy postupovat v souladu se zákonem, jak je doporučeno výše. Ke ztrátě zmíněné krytky chci ještě dodat, že první manipulaci s tabletem jsem neprováděla já, ale společnost Quickmobile, kde do příslušného tabletu vkládali SIM kartu.
S pozdravem
RNDr. Čapková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2016 10:00, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, již však neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.