Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Z mé NAS odešel mail o závadě disku v RAIDovém poli. Situaci jsem prověřil a kontaktoval prodejce s tímto faktem, ale zároveň, jsem jej ještě informoval, že jsem nechal spustit AI analýzu a S.M.A.R.T (dále jen SMART) plný test. AI analýza dopadla sice dobře, ale disk při testu SMART test nedokončil. S prodejcem jsem se tedy domluvil, že bych disk donesl na reklamaci a vyměnili by jsme to na místě kus za kus. Prodejce souhlasil, nicméně po donesení pro mě disk nebyl připraven, protože daný pracovník o tom neměl žádné informace a že se zeptá kolegy. Očekával jsem nějaký kontakt z jejich strany, ale protože se tak nestalo, kontaktoval jsem je aktivně sám, ovšem bez odezvy. Disk byl přijat do reklamace 13.6.2024, reklamace ovšem byla vyřízena až 16.7.2024 a to uznáním a výměnou.
Po uplynutí marné lhůty jsem je tedy požádal o vrácení peněz, aby si mohl zakoupit jiný disk (NAS momentálně jede v nekonzistentním stavu, hrozí ztráta dat), protože to nebylo vyřízeno včas - reklamační řád bod 6.5.1. Nečekal jsem, že by to mohl být problém, což se jako problém ukázalo. Vedoucí pracovník reklamací tvrdí, že nejde o standartní záruku, ale že je to ve třetím roce záruky (po 24 měsících) a respektive cituji: "Jednalo se o reklamace ve 3. roce záruky, na tento typ reklamace se nevztahují stejné lhůty jako na zboží které je v zákonné záruce 24 měsíců." a dále "Žádná lhůta není zákonem určená, ve Vašem případě provádíme výměnu disku z vlastních zásob bez ohledu na dobu vyřízení výrobcem." Nejedná se o zboží s přikoupenou pojistkou.
Upřímně nikdy jsem nic takového řešit nemusel. Zde modelová situace: Kdyby šlo například o pračku a prodejce si ji vzal na reklamační lhůtu, či opravu, ale nechal si jí tedy v opravě rok, tak prát mezitím musíte (nikdo nechodíme do společnosti nahatý). V takovém případě bych si musel koupit pračku novou a co bych tedy poté dělal s tou opravenou opravdu nemám zdání. Když by tedy dorazila. Podle vyjádření by tedy na opravu mohli mít klidně 10 let.
Situace mi přijde zvláštní.
Toshiba Enterprise Capacity MG09 18TB 512e / HDD / 3.5" / SATA 6Gbits / 512MB cache / 7 200 rpm / Interní / 5y
Vrácení peněz s tím, že si u jejich společnosti klidně koupím jiný disk, ale s novou zárukou. Chtěl bych tento Seagate IronWolf Pro 18TB za tu akční cenu (letní výprodej;v době psaní stížnosti 8277Kč).
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
V reklamačním řádu společnosti bodu 10. k prodloužené záruce je uvedeno mimo jiné následující:
- Prodávající je povinen vyřídit reklamaci vady Zboží, v rámci rozšířené záruky v nejkratším možném termínu.
- Prodávající má právo určit způsob vyřízení reklamace Zboží, v rámci prodloužené záruky. Reklamace může být vyřízena opravou Zboží, výměnou Zboží za stejné Zboží, případně na Zboží vyšší kvality. Pokud oprava ani výměna není možná má Prodávající právo poskytnout Kupujícímu slevu z kupní ceny, případně nabídnout odstoupení od kupní smlouvy.
- Po vyřízení reklamace Zboží v rámci rozšířené záruky se již záruka za Zboží neprodlužuje, ani se neposkytuje záruka nová.
- Kupující nemá nárok na úhradu nákladů vynaložených na dodání Zboží prodávajícímu v rámci uplatnění reklamace v době rozšířené záruky.
Jestliže se však strany domluvily na výměně vadného disku, měl by být taktéž nový disk spotřebiteli vydán, a to v nejkratším možném termínu, jak je uvedeno v reklamačním řádu společnosti.
Zároveň se domníváme, že pokud se strany domluvily na výměně vadného disku, a to v určitém termínu na pobočce společnosti, ale k vydání nového disku na pobočce nedošlo, ocitá se společnost v prodlení. Dle § 1978 odst. 1 občanského zákoníku zakládá-li prodlení jedné ze smluvních stran nepodstatné porušení její smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co prodlévající strana svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
Omlouváme se za vzniklé komplikace ohledně reklamace HDD, poprosíme Vás o kontaktování na číslo 603 268 894, nedaří se nám s Vámi spojit. Jan Nedvěd
Jan Nedvěd | vedoucí VIP oddělení
email: jan.nedved@mironet.cz
tel.: +420 603 268 894
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.