Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den. Poslal som pokazeny telefon v hodnote 5 690Czk ktory sa v záručnej dobe pokazil na reklamaciu(zakupeny 7.7.2022, poslany na reklamaci 14.5.2024, vrácený 28.6.2024). Po Viac ako 31 dnoch mobil zaslali spat ale nebol opraveny ani zasielka neobsahovala ziadne vyjadrenie. Poslal som im teda email ako standardny nastroj pre komunikaciu s ziadostou o odstupenie od zmluvy s tym ze chcem vratit financne prostriedky. Na ziaden z mojich emailou nereaguju. Dovolat sa neda. Zatial som poslal podnet na ČOI a Ziadost o odstupenie od zmluvy.
Xiaomi Redmi Note 10 Pro 6GB/128GB, šedý (5 690Czk.)
Tým ze mi mobil vratili ale nebol opraveny. Tym ze komunikacia je z ich strany nulova. Tym ze mam obavu si od nich cokolvek ineho kupit. Pozadujem aby mi vrátili financné prostriedky.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V tomto případě nedošlo k vyřízení reklamace, neboť k zamítnutí reklamace je třeba také odůvodnění takového zamítnutí. Spotřebitel však v popisu stížnosti uvádí, že došlo pouze k vrácení neopraveného telefonu, a dle našeho názoru je tedy odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace možné. Spotřebitel by měl tedy trvat na zaslaném odstoupení od smlouvy.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.