Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Zdravím, rád bych se podělil o svojí zkušenost s firmou spolupracující s AAA Auto. Ve firmě AAA auto jsem si zakupoval druhé rodinné auto koupě byla formou úvěru a během schvalování úvěru mi bylo řečeno, že úvěr nám banka schválí pouze v případě zakoupení službě GPS sledování od firmy GlobalSec a.s.. Na pobočce mi bylo řečeno několikrát, že je to nutnost a jinak mi auto neprodají., takže jsem jim kývl a podepsal balíček " lokátor basic 2 " za 21000kč. Bylo mi tvrzeno, že první rok je zdarma a pod uplynutí doby mi firma kontaktuje, jestli mám zájem o prodloužení smlouvy. Po roce " užívání " mi pouze přišla faktura na zaplacení dalšího ročního období smlouvy v hodnotě 2148. Faktura přišla 14 dní před dobou splatnosti. Tudíž jsem chtěl smlouvu s firmou zrušit, ale po mém kontaktování a zaslání potvrzené žádosti o odstoupení od smlouvy mi bylo řečeno, že odstoupení od smlouvy je možné pouze 30 dní před splatností faktury na další roční období. Skutečně to ve smlouvě mají a je má chyba, že jsem si to nepohlídal. Nabízel jsem firmě řešení, že jim zaplatím 1/4 roku, ale vůbec nemají zájem tuhle situaci řešit, tudíž jsem tu fakturu musel zaplatit. Jediné možné odstoupení od smlouvy je v případě prodeje vozidla / nehody. Auto během tohoto období jsem doplatil leasingové společnosti tudíž se v technickém průkazu měnil vlastník s leasingové firmy na mou osobu, ale provozovatel zůstal stejný tudíž já. Tato praktika kdy Vás donutí zaplatil fakturu na další roční období mi příjde jako opravdu nekalá praktika - protože o služby již zájem nemám a nepřeji si, aby měli možnost sledování mého vozidla. Existuje prosím nějaký způsob na ochranu spotřebitele v tomto případě? Firma semnou naprosto přestala komunikovat a žádné jiné řešení nemá zájem nabídnout. Žádal jsem je od odinstalaci / deaktivaci sledovací jednotky, ale to je prý možné pouze po uplynutí dalšího ročního období a zániku smlouvy.
Ideálně vrácení peněz za roční období poměrnou částí a deaktivace jednotky v autě.
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednání zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu je podmínkou pro schválení úvěru, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem (§ 1829 odst. 1 občanského zákoníku).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Hradecký,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, jedná se o vůz Hyundai I40 SZP: ***.
S pozdravem,
Filip Hradecký
Vážený pane Hradecký,
Vaši záležitost jsem prověřovala přímo s GlobalSec. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu a celou věc náležitě vysvětlili (včetně postupu řešení a pravidel, která je nutno dodržet). Ze strany naší společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření. Doplněnou SPZ přeřazujeme do referenčních údajů stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Smluvně to mají správně a nemám jakou formou se hájit a prostě jim to zaplatím, ale za sebe to nejsou eticky správné postupy na AAA samotnou si stěžovat nemohu i když mi sice bylo řečeno, že ten úvěr na auto bez této služby nedostanu. Příště si dám pozor na tyto " více služby" a firmě GlobalSec jsem dal recenzi s vysvětlením jejich praktik, takže snad to pomůže ostatním zákazníkům kteří si v AAA auto koupí vozidlo.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.