Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Vodárna zakoupena v Hecht Nymburk 23.9. 2023 pro čerpání vody ze studny. Výtlak cca 2m. V provozu do zimy.
Na jaře opět běžný provoz do 23.5.2024 kdy praskl plastový kryt čerpadla na výtlaku.Závada zjištěna po cca 2 hodinách. Vytopený sklep, čerpadlo vypnuto jističem, druhý den demontováno a odvezeno na reklamaci k prodejci. Servis Hecht neuznal záruku, s tím, žě bylo ještě poškozeno oběžné kolo čerpadla, což je způsobeno čerpáním teplé vody nad 35°C, zamrznutím čerpadla, umístěním čerpadla v extrémním prostředí. jelikož jsme si nebyli jisti zamrznutím čerpadla, akceptovali jsme placenou opravu za 1930,-Kč Poškozené díly jsme si nechali a uvedli čerpadlo opět do provozu. 24.6. na čerpadle opět praskl plastový kryt čerpadla na výtlaku. Závada zjištěna opět po 2-3 hodinách. Sklep opět vytopen. Zjistili jsme že motor čerpadla je horký, že se na něm nedá udržet ruka. Odvezeno 2.6. opět do Nymburka na reklamaci. Pořízeny fotografie dokazující stejné poškození s původním poškozením čerpadla. Ještě se prodejce zmínil že nejsme první kdo toto reklamuje. Servis opet reklamaci neuznal. Opět argumentuje čerpáním vody nad 35°C nebo extrémním prostředím. O zamrznutí se nezmiňuje. My jsme přesvědčeni o výrobní vadě spočívající v nevhodném plastovém krytu čerpadla a jsme ochotni se obrátit na soudního znalce.
zahradní vodárna Hecht 3800
Chtěli bychom odstoupit od kupní smlouvy (vrátit peníze za čerpadlo), a vrátit peníze za provedenou opravu nekvalitními díly.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Hloušku, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit tento výrobek. Reklamační servisní zakázky Vámi uvedeného výrobku byly řádně vyřízené se závěrem záruka nebyla uznána. Stojíme za vyjádřením servisního technika, které je uvedeno v závěrečných protokolech servisních zakázek Vámi uvedeného výrobku. Mrzí nás vzniklá situace, ale musíme Vám sdělit, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny za výše uvedený výrobek. Nevznikl ani nárok na vrácení peněz za provedenou opravu výše uvedeného výrobku. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.