Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
21.3.24 jsem si na prodejně objednala boxpringovou postel včetně boxpringové matrace. Vybírala jsem si matraci, potah čalounění,vzhled čela a nožičky. Postel byla dodána po 14 týdnech( dle smlouvy max dodání 10 týdnů). Po několika dnech jsem u prodejce reklamovala, že matrace není kompatibilní s postelí, že matrace klouže a nedrží, a že úložný prostor jde velmi obtížně zvednout i když prodejce tvrdil, že to zvládnu jednou rukou. Prodavač se mnou reklamaci nesepsal, ale odkázal mě na webové stránky, Moje 1 reklamace byla datovaná 18.6., kdy jsem si stěžovala na nekompatibilitu postele s matrací a že postel obsahuje rošty, což jak sám prodejce na svých stránkách uvádí " v boxpringové posteli rošty nebo lamely nenajdete". ( Také žádné rošty se mnou prodejce neprobíral). Na tuto emailovou reklamaci si paní odpověděla, že jsem žádné fotky s rošty neposlala. Přitom fotka byla přiložena, včetně screenshotu ze stránek , kde popisují boxpringovou postel. Byla jsem vyzvána, že musím reklamaci podat přes internetové stránky přes formulář. To jsem udělala, a moje reklamace byla opět zamítnuta. Když jsem vyjádřila nesouhlas, poslali ke mě na kontrolu " technika" - pána, který postele vozí zákazníkům a montuje. Ten zkontroloval, že to co je na objednávce mám i doma. Neřešil kompabilitu, ani to že postel má rošty, a neřešil ani to že úložný prostor jde velmi težko zvednout. Moje reklamace byla tedy opět zamítnuta. Postel stála po slevě přes 60 tisíc, a mě vůbec nenapadlo, že bych mohla dostat obyčejnou bezrámovou postel,na kterou se položí boxringová matrace a ani vzhledově spolu není matrace kompatibilní / přechody rám a čelo a matrace jsou velmi nesourodé/, dlaší vzhledové vady jsou i nožičky, které jsem si mohla vybrat ( zvolila jsem chromované) ale uprostřed postele je noha dřevená ( jak uvedl technik, také je to údajně v pořádku)
objednávka R-24525137 - Klinmam boxpring
Vrácení peněz, odstoupení od smlouvy, nevyřízení reklamace do 30 dnů.
|
Tweet |
Nekalosoutěžní praktika konkrétně pak klamavá reklama je upravena v § 2977 občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.