Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Včera jsem zakoupil tři masové výrobky v jejich prodejně - stánku před OC Tesco Říčany. Zaplatil jsem něco přes dvě stě korun. Po odchodu mi přišla divná, resp. podezřele vysoká cena oproti váze zboží, takže jsem doma všechny výroby převážil s následujícím výsledkem:
1. gothajský salám - na váze 215 g - na účtence 0,328 kg
2. vepřový sulc - na váze 325 g - na účtence 0,436 kg
3. dunajská klobása - na váze 195 g - na účtence 0,318 kg
Všechny tři výrobky tedy byly výrazně převáženy a tedy i nadceněny! Váhu má prodejce otočenou tak, že na její displej z místa zákazníka není vůbec vidět, stejně tak i elektronickou pokladnu.
Zboží vracet ani měnit nechci - už jsem ostatně část spotřeboval. Nechci ani vracet tu část peněz, která byla účtována neoprávněně. Bylo by ale krásné, kdy majitel firmy udělal vše pro to, aby se tyto podvody s váhou již v budoucnu neopakovaly.
Mohu doložit jak originál účtenky, tak i fotografie všech tří výrobků na naší domácí váze.
Zboží vracet ani měnit nechci - už jsem ostatně část spotřeboval. Nechci ani vracet tu část peněz, která byla účtována neoprávněně. Bylo by ale krásné, kdy majitel firmy udělal vše pro to, aby se tyto podvody s váhou již v budoucnu neopakovaly.
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího (například výpisem z účtu atd.).
Prodávající je rovněž povinen prodávat výrobky ve správné hmotnosti dle § 3 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě pochybení se jedná přestupek dle § 24 zákona o ochraně spotřebitele, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.