Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#77445Firma Alza neposkytla informace o výrobci pouzder TopQ

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.07.2024, před 6 měsíci

Luděk Šafařík

Znění stížnosti

Zakoupil jsem pouzdro https://www.alza.cz/topq-samsung-a20e-knizkove-cerne-s-prezkou-42847-d6904856.htm a rád bych věděl, kdo toto pouzdro vyrábí. Pouzdro jsem si vyzvedl v Alzaboxu a v přepravní obálce byl pouze obyčejný průhledný plastový sáček s pouzdrem a na sáčku byl pouze nalepený čarový kód. Uvnitř pouzdra žádná informace o výrobci nebyla. Přes chat na webu Alzy jsem se pokusil zjistit, kdo pouzdro vyrábí - níže je informace, kterou jsem obdržel:
"Pouzdra značky TopQ vyrábí česká firma Xiaomistore.cz s.r.o.."
K mému překvapení jsem však na stránce firmy Xiaomistore žádná pouzdra TopQ nenašel a když jsem do firmy zavolal (2x, pokaždé na jiné telefonní číslo) a ptal se na pouzdra TopQ, bylo mi řečeno, že se asi jedná o omyl, protože pouzdra TopQ vůbec neznají.
Vzhledem k výše uvedenému jsem Alzu kontaktoval přes webový formulář a přišla mi tato odpověď:
"Děkuji za vaši zprávu, značka TopQ je k nám dodávána od dodavatele, mají široký sortiment příslušenství. Velmi dobré hodnocení původ neznám. Pokud by jste byl nespokojený je možnost produkt vrátit. V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat."
Na výše uvedenou neuspokojující odpověď jsem zareagoval s tím, že požaduji alespoň název dodavatele a že se dodavatele zkusím zeptat sám. Uplynuly již dva dny a žádná odpověď dosud nepřišla.


Produkt

https://www.alza.cz/pouzdra-na-mobilni-telefony/topq/18848328-v28285.htm


Požadované řešení

Předpokládám, že jako spotřebitel mám právo získat informaci, kdo vyrábí zboží nabízené danou firmou. Požaduji tedy, aby mi Alza jakýmkoliv způsobem sdělila, kdo vyrábí pouzdra TopQ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.7.2024 12:21, před 6 měsíci

Dle § 10 zákona o ochraně spotřebitele musí prodávající zajistit, aby jím prodávané výrobky byly přímo viditelně a srozumitelně označeny označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, a pokud to povaha výrobku nebo forma prodeje vyžaduje, názvem výrobku, údaji o hmotnosti nebo množství nebo velikosti, popřípadě rozměru a dalšími údaji potřebnými podle povahy výrobku k jeho identifikaci, popřípadě užití.

Jestliže tak prodávající neučiní, dopustí se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. g) zákona o ochraně spotřebitele a může být pokutován Českou obchodní inspekcí.

Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.7.2024 17:30, před 6 měsíci

Dobrý den, pane Šafaříku. Děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Tento případ pro Vás samozřejmě ověřím, ovšem ráda bych Vás požádala o zaslání čísla objednávky, v rámci které jste produkt u naší společnosti zakoupil. Za Vaši odpověď Vám předem děkuji a přeji Vám příjemný zbytek dne. S Pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.7.2024 21:34, před 6 měsíci


Luděk Šafařík

Dobrý den,
číslo objednávky je ***, ale nechápu, proč musím sdělovat č. objednávky. Informaci, kterou požaduji, bych měl přeci obdržet bez ohledu na to, zda jsem zboží již zakoupil či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2024 10:24, před 6 měsíci

Děkujeme spotřebiteli za doplnění požadovaných údajů. Číslo objednávky bylo přesunuto do "referenčních údajů", kde je viditelné pouze pro strany sporu.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se ke konkrétnímu případu mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.7.2024 15:36, před 6 měsíci

Dobrý den, pane Šafaříku. Více informací jsem Vám k dnešnímu dni zaslala, na Vaši e-mailovou adresu. Ráda bych Vás tedy požádala o informaci, zda-li je to takto v pořádku. S pozdravem Veronika, Alza.cz. Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.8.2024 11:50, před 5 měsíci


Luděk Šafařík

Hodnocení:

Komentář: Nakonec mi Alza poskytla informaci alespoň o dodavateli, což dle zákona o ochraně spotřebitele stačí (viz výše vyjádření dTestu), ale je neuvěřitelné, jak náročné bylo takovouto jednoduchou informaci získat. Kromě toho nechápu, proč jsem musel sdělit č. objednávky. Informaci, kterou jsem požadoval, bych měl obdržet bez ohledu na to, zda jsem zboží již zakoupil či ne.