Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17. 7. jsem obdržela od MI ESTATE (https://www.miestate.cz) poptávku ohledně vykoupení nemovitosti, jejíž jsem spoluvlastníkem. Tato společnost mě obtěžovala i telefonicky již v minulosti.
Dne 17. 7. však přišli neznámí muži v pozdějších večerních hodinách (20:00) na jisto na moji adresu, nejprve večer zvonili na můj byt, neotevřela jsem, následně dali obálku s nabídkou/poptávkou výše uvedené společnosti do mé poštovní schránky, což jsem zjistila bezprostředně po jejich odchodu.
Nahlašuji níže uvedenou společnost ve věci zneužití našich osobních údajů a tímto porušení GDPR:
MI Estate s. r. o.Sídlo společnosti: Na Pankráci 60, 140 00 Praha 4; IČO: 08294208
Vzhledem k tomu, že bez našeho vědomí a souhlasu zneužili naše osobní údaje (jména, adresa trvalého bydliště, adresa vlastněné nemovitosti (chalupa), tituly dosaženého vzdělání...), které bez jakéhokoli oprávnění, pověření či požadavku z naší strany vytáhli z katastru nemovitostí a následně použili k praktikám svého pofidérního podnikání a nevyžádanému nabízení obchodu ze strany dané společnosti, porušili tímto počinem definované paragrafy o ochraně osobních údajů (viz odkaz http://www.oou.cz/…ce).
Jejich praktiky mimo jiné hraničí s podomním nabízením obchodu a nevyžádaných služeb.
Toto je pro nás krajně nepřípustná a především nepřijatelná situace,
že společnost MI ESTATE, která čelí velmi ostré a oprávněné kritice i na internetu, disponuje s našimi osobními údaji!
zneužití osobních údajů získaných v katastru nemovitostí; podomní obtěžování s tiskopisem poptávky a nabídky odkoupení nemovitosti
právní zásah do praktik společnosti, zákaz zneužívání osobních údajů, odškodnění
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitel dal společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitel vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. Jednání by se dalo vyhodnotit také jako agresivní obchodní praktika dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, či dokonce osobním oslovením v místě bydliště spotřebitele. Výjimkou může být vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.