Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
prosím o pomoc se situací, kdy mi volala paní s nabídkou na online výuku anglického jazyka s tím, že prvních 14 dní je zkušebních za symbolickou cenu 19,- Kč. Platila jsem kartou. Jen mi asi zapomněla říct (informací bylo hodně), že když to ve lhůtě 14 dnů nezruším, automaticky mě berou jako zákazníka a sami si začali strhávat měsíční platbu s délkou trvání na 1 rok. Já jsem žádný souhlas k inkasu nedala, ani jsem jim neposkytla přístupové údaje ke kartě a přesto si dvě platby strhli bez mého vědomí. Když jsem to zjistila, zablokovala jsem kartu a nahlásila bance nepovolené transakce.
Já ve lhůtě 14 dnů měla zdravotní starosti a toto šlo stranou a tím pádem jsem to nevypověděla. Psala jsem jim mail, že odstupuji od smlouvy a jejich služeb nevyužívám a využívat nebudu – vzhledem ke zdravotním obtížím. Mám myšlenky někde úplně jinde. ….. ale oni mi stále tvrdí, že jsem nevypověděla ve lhůtě 14 dnů a vyžadují platby za služby, které jsem doposud nevyužila.
Je v pořádku, že si společnost strhává platbu bez mého souhlasu a zneužila platebních údajů? Skutečně jsem jen poukázala těch 19,- Kč a proto jsem byla velmi překvapena, že si sami začali strhávat částku 1446,- Kč měsíčně.
V případě potřeby přepošlu komunikaci s firmou.
Děkuji
Tulačková
Výuka anglického jazyka z www stránek a online hodiny s vyučujícím
Žádám o uznání reklamace ke dvoum strženým platbám + vrácení částek. Dále o ukončení bombardování ze strany firmy, že se jim nepodařilo si strhnout další platby a vyhrožování, že mě dají k exekuci. Důrazně jsem je žádala o odstoupení od smlouvy, několikrát. Ale neakceptují to.
Děkuji
|
Tweet |
Podle § 1825 občanského zákoníku platí, že nabídku učiněnou během hovoru iniciovaného podnikatelem potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě. Spotřebitel je nabídkou vázán až poté, co projeví svůj souhlas elektronicky nebo podpisem potvrzení nabídky na listině. Jestliže tedy spotřebitel nepotvrdil nabídku společnosti učiněnou telefonicky elektronicky nebo podpisem, není jí vázán a smlouva tak mezi stranami nebyla uzavřena. V takovém případě se na straně podnikatele jedná o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Navíc jednání zaměstnance společnosti, který přislíbil a informoval spotřebitele o ceně, je závazné pro společnost Language Education Solutions s.r.o. dle § 166 občanského zákoníku.
Pokud však došlo k registraci na stránkách společnosti:
Language Education Solutions s.r.o. je provozovatelem internetové platformy pro výuku cizích jazyků, na níž si uživatelé mohou zakoupit různé zpoplatněné balíčky. Registrace na internetových stránkách (learn.angloville.cz a www.anglictina.cz) je však bezplatná.
Jednání společnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků].
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. Takové ujednání je vůči spotřebiteli neúčinné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Pokud by však smlouva uzavřena byla (např. registrací na stránkách společnosti), od smlouvy o poskytování služeb uzavřené distančním způsobem má spotřebitel možnost odstoupit zásadně ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy. Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. i) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle 1829 odst. 4 téhož zákona. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení (dodatečně) obdržel.
Pokud již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. Dle obchodních podmínek společnosti Language Education Solutions s.r.o. (dostupných zde: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/landingi-editor-uploads/faJ4J2Eh/TSCsOLD.pdf): "je uživatel oprávněn kdykoli ukončit smlouvu o poskytování elektronických služeb tak, že samostatně zruší svůj Účet nebo přestane Službu využívat." Je však vhodné ukončit smlouvu písemně, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou na adrese: Tyršovo nám. 1733, 25263 Roztoky nebo e-mailem info@anglictina.cz. Pro případný spor bude mít totiž spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí/odstoupením od smlouvy písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Jestliže společnost nereaguje na uvedeném e-mailu či telefonu, je vhodné, aby spotřebitel zaslal společnosti doporučený dopis. U podání zaslaných poštovními doručovateli existuje domněnka doby dojití - i pokud by společnost odmítla zásilku převzít, výpověď smlouvy by po uplynutí třídenní lhůty (§ 573 občanského zákoníku) byla považována za podanou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.