Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Toyotu Proace Verso City jsem koupil s vědomím, že ji předám synovi s dovětkem "s toyotou budeš mít na min.15 let s autem po starostech "Při předávání jsem zjistil, že mu dávám bourané vozidlo. Následoval dotaz na AUTOBOND GROUP Opava, odpověď: musím ověřit, požádám o vyjádření toyotu /Z.H., vedoucí provozovny/ O týden později dostávám odpověď: ano, auto bylo bourané, ale poškozeníje součást výrobního procesu, opraveno autorizovaným servisem v ČR /nehodu nešlo zamlčet-, existuje systém CEBIA/.Nevím, jak probíhá výstupní kontrola u Toyoty známé svou kvalitou, ale auto vyrobené v zahraničí s karosářskou opravou v ČR jí prošlo. Karosářská oprava nového vozidla určitě snižuje jeho cenu. Na toto téma jsem chtěl s paní H. vést dialog, požádala mne o tel.č. Tím to skončilo. Po několika týdnech čekání jsem ji e-mailem kontaktoval znovu. Předala vše k vyřešení Toyotě, /nevím které /Praha, Japonsko/ ozvou se. Opět týdny ticha.
Finanční kompenzace
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat věc pro vady odpovídající míře jeho předchozího používání podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smluvních dokumentech.
Je-li tedy ve smlouvě uvedeno, že vůz není bouraný a skutečnost je jiná, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě lze požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, popřípadě je možné od kupní smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy. U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy, a to zejména proto, že dle názoru Nejvyššího soudu ČR sama skutečnost, že je automobil havarovaný, neznamená jeho vadu a nezakládá práva z odpovědnosti za vady vůči autobazaru. Ledaže by si spotřebitel v kupní smlouvě na vůz vymínil, že vůz není bouraný, a jejím podpisem by prodávající autobazar stvrdil požadavek této vlastnosti. Skutečnost, že automobil je po havárii, může být pouze příčinou jiných vad vzniklých v důsledku havárie či následné opravy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Jestliže mezi spotřebitelem a podnikatelem nedojde k dohodě v mimosoudním řešení sporů, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.