Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Zakoupila jsem si v Liberci místenky na středu 17.7.2024 na 22 hodinu z Prahy do Liberce. Tento autobus v určitý čas nebyl přistaven.
Jela jsem s 5 dětmi narozenými 2009, 2007, 2010, 2014, 2008.
Tento výše uvedený autobusový spoj nebyl přistavený ani do 23.hodin, kdy jede poslední autobus REGIOJET.
Byla jsem nucena si koupit nové místenky do tohoto autobusu REGIOJET a nemohla jsem čekat a dovolit si, že děti nechám do ranních hodin čekat na autobusovém nádraží v Praze.
Řidič autobusu REGIOJET, který odjížděl ve 23 hodin byl hrozně ochotný a zachránil nás a štěstí bylo, že měl v autobuse ještě 6 míst. Zakoupila jsem 6 nových místenek.
Co si to vůbec dovolujte nasmlouvat takový nespolehlivý autobus FlixBus. Žádám urychleně vrácení peněz za místenky od autobusové společnosti FlixBus a to v celkové ceně 336,- Kč
Službu jste nám neposkytli a proto celou situaci reklamuji a podávám na výše uvedený autobus FlixBus stížnost
Žádám urychleně vrácení peněz za místenky, které byly zakoupeny na středu 17.7.2024 na 22 hodinu a to v celkové ceně 336,- Kč
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz je stížnostním portálem provozovaným společností dTest. Nejsme tedy společnost FlixBus CZ s.r.o.
Podle Nařízení (EU) č. 181/2011 mají všichni cestující využívající autobusovou linkovou dopravu právo být během celé cesty přiměřeně informováni. Toto právo na informaci mají spotřebitelé i před konáním cesty. Spotřebitel by tedy měl být řádně a včas informován o podrobnostech týkajících se odjezdu autobusu.
Podle bodu 16.1 přepravních podmínek společnosti platí, že zpoždění spoje bude cestujícím oznámeno co nejdříve, nejpozději 30 minut po plánovaném čase odjezdu a budou informováni o předpokládaném odjezdu, jakmile budou tyto informace k dispozici.
Pokud existuje odůvodněný předpoklad, že odjezd rezervovaného spoje bude zpožděn o více než 120 minut mají cestující tyto možnosti:
a) mohou pokračovat v cestě při nejbližší možné příležitosti na jiné trase vedoucí do destinace stanovené ve smlouvě o přepravě, a to za podmínek srovnatelných s podmínkami uvedenými ve smlouvě, nebo
b) mohou požádat o proplacení jízdného a o volnou zpáteční jízdenku na autobus jedoucí do místa odjezdu stanoveného v příslušné přepravní smlouvě.
Nárok na úplné proplacení zakoupené jízdenky vzniká jak pro část absolvované trasy, tak i pro neabsolvovanou trasu v případě, že byla cesta zmařena vzhledem k původnímu plánu cesty cestujících. Náhrada bude provedena v penězích do 14 dnů od obdržení požadavku na odškodnění nebo předložení nabídky volby podle písmene a) nebo b), nesouhlasí-li cestující s jinou formou náhrady.
V doplňujících přepravních podmínkách pro Českou republiku je k bodu 16.2 uvedeno, že cestující má právo na vrácení jízdného v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy.
Pokud tedy spotřebitel splňuje podmínky pro vrácení peněz nebo finanční kompenzaci, měly by mu být peníze vyplaceny. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Více informací si může spotřebitel přečíst v našem článku na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-10998/prava-cestujicich-v-zeleznicni-a-autobusove-doprave.
Stížnost je možné směřovat přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.