Počet nahlášených stížností: | 26 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
2.5. zakoupil můj přítel za 18.50EUR 10ti denní dálniční známku do Rakouska na moje auto na webu atvignette.at Jednalo se o známku s ekologickým příplatkem.
Po návratu z dovolené jsem z Rakouska obdržela dvě pokuty po 120 EUR za jízdu bez platné dálniční známky. Dálniční známku přítel ihned reklamoval mailem firmě CO2 offset a požadoval vrácení peněz za známku plus úhradu pokut, bohužel ovšem bez jakékoliv odezvy kromě automatické odpovědi na mail v němčině ve stylu: ozveme se vám co nejdříve.
Nyní odesílám reklamaci doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, 13000 Praha
Rakouská dálniční známka s ekologickým příplatkemz webu atvignette.at
Žádám o vrácení peněz a úhradu pokut, celkem 258,50 EUR.
Trestní oznámení na majitele firmy, který jak jsem z diskuze zjistila, opakovaně prodává neplatné dálniční známky.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že vady dodávky musí být reklamovány bez zbytečného odkladu po jejich zjištění a v případě úplného uhrazení objednávky objednatelem. Reklamace se uplatňuje vždy písemně s doručením na emailovou adresu info@czdalnice.cz.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou), jak již spotřebitel učinil. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti CO2 offset s.r.o., Jičínská 226/17, 13000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Zároveň upozorňujeme spotřebitele, že Ministerstvo dopravy ČR na svých stránkách před těmito stránkami spotřebitele i varuje. Více k této problematice nalezne spotřebitel zde: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Neplatte-za-elektronickou-dalnicni-znamku-vic,-nez.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Reklamace zaslaná poštou firmě CO2 offset se mi vrátila, důvod: adresát nezastižen.
Přítel měl kartu pojištěnou, reklamaci uplatňoval u banky. Ta uhradila 18,50 EUR za dálniční známku.
Následně obdržel mail níže, po několika dnech i 240 EUR za pokutu.
Takže "šťastný konec" a poučení.
Je smutné, že takovéto podvody může někdo provozovat.
Mnohokrát děkujeme za Vaši podporu.
S pozdravem
Hana Bagarová"
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.