Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážený týme dTestu,
rád bych tímto podal stížnost na společnost Feedo.cz, konkrétně na jejich reklamaci kočárku a následný prodej náhradních koleček, který byl proveden na základě zavádějících informací od jejich servisního střediska.
Popis problému:
Reklamace kočárku:
Dne 24.6.2024 jsem reklamoval kočárek zakoupený u společnosti Feedo.cz (ags 92, s.r.o.) kvůli problémům s kolečky. Po obdržení reklamace mi bylo servisním střediskem sděleno, že kolečka jsou mechanicky poškozená a je nutné je vyměnit.
Rozporuplná vyjádření servisního střediska:
Během telefonického hovoru mi bylo sděleno, že kolečka jsou píchlá a je nutné je vyměnit. Na základě této informace jsem souhlasil s nákupem gelových koleček, jelikož jsem k nafukovacím kolečkům ztratil důvěru.
Nicméně po obdržení nových gelových koleček jsem obdržel další vyjádření od servisního střediska, že původní kolečka byla nafouknutá a zcela v pořádku. Tento rozpor mě velmi znepokojil, neboť jsem byl veden k nákupu zbytečně.
Ze strany prodejce došlo ke kompenzaci ceny za kolečka, původní částka 3000 Kč byla snížena na 1859 Kč. Tuto částku však stále považuji za neoprávněnou vzhledem k zavádějícím informacím, na základě kterých jsem nákup uskutečnil.
Následky:
Na základě zavádějících informací jsem zakoupil nová gelová kolečka, která nebyla nutná. Cítím se tímto postupem oklamán a uveden v omyl.
https://www.feedo.cz/espiro-kocarek-kombinovany-husky-09-beige-horizon/
Vrácení peněz za nově zakoupená gelová kolečka případně odstoupení od kupní smlouvy na kočárek a vrácení plné částky.
Přezkoumání postupu reklamace a komunikace ze strany servisního střediska.
|
Tweet |
V daném případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně gelových koleček, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na kočárek).
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.