Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
*** je číslo inzerátu.
Zakoupil jsem telefon na cenu kup teď. Před koupí jsem řešil pár věcí, jako například stav telefonu, kde mě prodávající několikrát ujišťoval, že telefon je v TOP stavu, bez škrábanců, nebo ťukanců.
Samozřejmě po rozbalení toto tvrzení nebylo pravda. Nehledě na to, že tvrdil, že telefon je použitý 4 měsíce, ale bylo to 5 měsíců.
Telefon jako takový, byl došen bez pouzdra a proto nese známky, jako škrábance, ťukance a dokonce jednu prasklinku v krytu.
Po domluvě s prodejcem, který na začátku ještě směle komunikoval, jsme se dohodli na kompenzaci 3500,- Kč. Ale jen tehdy, když mu dám pozitivní komentář. Samozřejmě jsem navrhl, že jsem ochotný ho dát po připsání částky na můj účet s tím, že jsme vše vyřešili ke spokojenosti obou...
Bohužel trval na vložení pozitivního komentáře, jako první, jinak nic nepošle. Ještě mi lhal, že to jde kdykoliv změnit, což samozřejmě není pravda.
Učinil jsem tak a samozřejmě nejdříve, že pošle, pak, že to trvá, že platba dorazí nejspíš v pondělí, což krz okamžité platby je v podstatě lež. Když jsem mu napsal, že jeho banka má okamžitou platbu, ale pokud to posílal z jiné, tak ať tedy pošle screen shot. Samozřejmě nic a od té doby nekomunikuje.
Teď je otázka, jak dále postupovat, jelikož se podle prodejního portálu Aukro jedná o pověřeného prodejce. Určitě potřebuji změnit hodnocení na negativní, jelikož jsem dostal místo pouze rozbaleného, jak uvedl v inzerátu, velmi použitý telefon a tudíž jsem byl krz pověřeného prodejce přes Aukro záměrně podveden a navíc v dobré víře ještě k tomu manipulativně donucen, dát tomu ha*** pozitivní komentář. Prosím tedy o radu. Děkuji Jan Česenek
Xiaomi 14 Ultra bílá barva
Chtěl bych vrátit část platby, tedy domluvených 3500,- Kč, jako kompenzaci za lživé informace, které mi záměrně prodávající psal a na základě kterých jsem telefon od Pána okamžitou platbou koupil. Pokud by to nebylo možné, vrátit zboží. Určitě udělit negativní komentář. Bohužel jsem měl za to, že Aukro si hlídá prověřené prodejce. Teď mám akorát starosti v podobě ztráty peněz, jelikož telefon stavem absolutně neodpovídá částce 20999, kterou jsem pánovi poslal na účet...
|
Tweet |
Systém Aukro umožňuje Prodejcům (podnikatelům i nepodnikatelům) nabízet Zboží k prodeji třetím osobám – Kupujícím. Dle obchodních podmínek společnosti AUKRO s.r.o. je nabídka s volbou Kup Teď návrhem Prodejce na uzavření kupní smlouvy učiněnou neurčitému okruhu osob. Systém Aukro v tomto případě slouží pouze jako zprostředkovatel možnosti uzavřít kupní smlouvu.
Mimo výše uvedené záleží dále na tom, s kým byla smlouva uzavřena. Pokud byl prodávajícím podnikatel, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Platí totiž, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Jestliže již uplynula lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů, je možné vadnou věc reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku.
Výše zmíněná ustanovení slouží pouze pro ochranu spotřebitele. Jestliže by tedy byla smlouva uzavřena s prodávajícím - nepodnikatelem, nejednalo by se o vztah spotřebitele s podnikatelem, ale o koupi mezi občany. V takovém případě platí dle § 2095 občanského zákoníku, že prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Věc je dle zákona vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. V takovém případě může kupující uplatnit u prodávajícího práva z vadného plnění.
Z popisu stížnosti však vyplývá, že prodávající nabídl kupujícímu kompenzaci ve výši 3 500,- Kč. která taktéž měla být kupujícímu vyplacena.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění (tj. k vyplacení slíbené kompenzace) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na základě stížnosti byla celá situace znovu přezkoumána. Ze strany Zákaznické podpory byl spor mezi prodejcem a kupujícím vyhodnocen správně. Jelikož se kupující při dokončení transakce rozhodl nevyužít možnost ochrany kupujícího, naše zákaznická péče není schopna poskytnout podporu v případě vzniklých sporů s prodejcem. Protože si kupující nezvolil Ochranu kupujícího, platba byla ihned odeslána prodejci.
Prodejce jsme i za těchto okolností vyzvali k řešení dané situace a to dne 23.7.2024 a znovu pak na základě stížnosti u dTest dne 29.7.2024. Prodejce však odmítá řešení sporu a rozporuje celý předmět sporu. Prodejce není na Aukru registrován jako podnikatelský subjekt.
Z výše uvedených důvodů nebudeme do řešení sporu dále vstupovat z naší pozice zprostředkovatele. Kupující má možnost řešit spor v občanskoprávním řízení, jak doporučuje také zdejší poradna.
Zuzana Klhůfková, vedoucí Zákaznické péče
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.