Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
dobrý den, zakoupil jsem pár dní zpátky na Vaší pobočce Černý most pískovou filtraci Swing plus. Včera jsem jí složil a chtěl začít využívat. Bohužel nefunguje! Jel jsem ihned na stejnou pobočku vzdálenou 70 km od nás, abych tuto nefunkční novou filtraci reklamoval. Bylo mě řečeno, že ať si dorazím v pondělí, že v neděli tady na reklamacích nikdo není a že v pondělí to se mnou vyřeší k mé spokojenosti. Jel jsem tedy zpět 70km. Dnes jsem poslal ženu aby dle instrukcí Vašeho zaměstance na místě vyřešila tuto nepříjemnost a setkala se pouze s nezájmem z Vaší strany, kdy jí bylo řečeno, že na počkání nic neopravujete a že to bude trvat cca 10 dní + než se k této reklamci někdo dostane a že může být ráda, že na to máte 30 dní.
Já jsem koupil tuto filtraci, abychom si s dětmi přežili tyto parné dny než se rozjedou na tábory.
S Vaším přístupem k reklamaci, jsem se dostal do fáze, že jsme již ujeli 280 km, nová Vámi garantovaná Filtrace, která nikdy nebyla použita nefunguje a leží někde u Vás na pobočce, děti jsou bez bazénu a já jsem překvapený nevstřícností a nekompetentností Vaší společnosti.
Tento Váš přístup rozhodně nerezonuje s tím co všude prezentujete "kvalitní Česká proklientská firma".
Moje zkušenost s Vaši spoječností je opravdu špatná a již jsem doufal, že s tímto porevolučním přístupem se v dnešní době nesetkám.
S pozdravem,
JM
nefunkční nepoužitá nová filtrace
oprava a nebo výměna za některou funkční.
|
Tweet |
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající.
Dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Pokud prodávající nezajistí, aby v provozovně byl po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamace, dopustí se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. w) zákona o ochraně spotřebitele, za nějž lze uložit pokutu až 1 mil. Kč dle § 24 odst. 19 písm. b) téhož zákona. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna).
Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Zároveň platí, že při reklamaci uplatněné v průběhu jednoho roku od převzetí věci, se má za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,60 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 398/2023 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.